Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:23:35 GMT

نگرانی از بزرگتر شدن حباب بدهی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۰۶۰۰

نگرانی از بزرگتر شدن حباب بدهی آمریکا

رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، به شدت نگران بزرگتر شدن حباب بدهی ایالات‌متحده است، که طبق داده‌های خزانه‌داری آمریکا، به تازگی به ۲۱.۹ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جرومی پاول رییس فدرال‌رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به شدت نگران بزرگتر شدن حباب بدهی ایالات‌متحده است، که طبق داده‌های خزانه‌داری آمریکا، به تازگی به ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ تریلیون دلار رسیده است.

پاول در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی‌سی گفت: من خیلی در این مورد نگران هستم. از دیدگاه فدرال‌رزرو ما نگاه واقع‌بینانه‌ای به طول چرخه تجاری داریم و این چهارچوب مرجع ما است. ناپایداری بلندمدت مالی دولت فدرال آمریکا، چیزی نیست که خود را در میان‌مدت بروز دهد و ما بتوانیم سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی به آن مرتبط کنیم.

او اضافه کرد: این یک مساله بلندمدت است که ما قطعا باید با آن روبرو شویم و در آینده انتخابی به جز این رویارویی نخواهیم داشت.

تنها یک روز قبل از این اظهارات، کسری کلی آمریکا ۲۱.۹۳ تریلیون دلار اعلام شد که از این میزان ۱۶ میلیارد دلار افزایش بدهی عمومی است (بیشتر به علت افزایش نرخ بهره) و ۵.۸ میلیارد دلار بدهی بین دولتی است. طبق این داده‌ها میزان بدهی ۱ تریلیون دلار نسبت به سال قبل بیشتر شد.

پیش از این هم اتفاق افتاده بود که ۱ تریلیون دلار در یک سال به میزان بدهی آمریکا افزوده شود، اما هرگز این اتفاق در دوره رشد اقتصادی پایداری مانند دوره کنونی رخ نداده بود. این باعث شد نگرانی‌ها در مورد این که چه اتفاقی در موقع رکود اقتصادی رخ خواهد داد را تقویت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بانک مرکزی آمریکا بدهی فدرال رزرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد

جان کربی در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» ادعا کرد: آنها [رژیم صهیونیستی] به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصتی برای در میان گذاشتن دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان با آنها داشته باشیم، به رفح نخواهند رفت.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که برای آتش‌بس موقتی که واشنگتن می‌خواهد حداقل برای ۶ هفته ادامه پیدا کند، همچنان فشار وارد می‌کند.

کربی با اشاره به اینکه «شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به شمال غزه در حال افزایش است»، اظهار داشت: آنچه ما به آن امیدواریم، این است که پس از ۶ هفته آتش‌بس موقت، شاید بتوانیم به چیزی پایدارتر دست یابیم.

وی همچنین ادعا کرد: اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته است.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن مدعی شده است که نمی‌تواند بدون یک برنامه‌ریزی بشردوستانه مناسب و قابل اطمینان،از عملیات [رژیم صهیونستی علیه] رفح حمایت کند.

این در حالی است که بایدن پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد.

رویترز خاطرنشان می‌کند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است هفته آینده به این منطقه سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند