Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@09:25:20 GMT

روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۰۶۲۳

به گزارش فارس، سرهنگ «شان رایان» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش امروز (جمعه) اعلام کرد که روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه شروع شده است.

رایان با تایید خبر آغاز عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، گفت: «(ائتلاف) فرایند خروج حساب‌شده ما از سوریه را آغاز کرده است. به دلیل نگرانی از امنیت عملیاتی، ما درباره جزئیات زمان‌بندی، مکان یا تحرکات نیروهای خود صحبتی نمی‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری «آناتولی» گفته بود که روند خروج نظامیان این کشور از شمال شرق سوریه آغاز شده اما جزئیاتی از آن ارائه نکرد.

این مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، بدون ارائه جزئیات بیشتر از آغاز عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، گفت که «برخی تجهیزات» نظامی در حال خارج شدن هستند.

بر اساس گزارش آناتولی، وی اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی از توضیح دادن درباره نوع تجهیزات خارج شده یا مکان آنها امتناع کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» گروه موسوم به «دیدبان سوریه» وابسته به معارضان سوری نیز ساعتی بعد اعلام کرد که نظامیان آمریکایی 10 خودروی سنگین را از پایگاه هوایی «الرمیلان» در شمال «الحسکه» به سمت عراق حرکت داده‌اند.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اخبار، گفت مناطقی در سوریه که نظامیان آمریکایی از آنها خارج می‌شوند، باید نهایتا تحت تسلط دولت مرکزی دمشق قرار گیرند و برای این منظور، مذاکرات گروه‌های کُردی با دولت سوریه نقش مهمی ایفا می‌کند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

به نقل از دیلی میل، نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است، زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند