Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:10:06 GMT

خوشنویسی هنری تحول یافته در میبد است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۰۶۹۵

خوشنویسی هنری تحول یافته در میبد است

یزد - ایرنا - خوشنویسی از جمله هنرهای تحول یافته سال های اخیر در میبد است و انجمن خوشنویسان این شهرستان به نسبت جمعیت ساکن در شهر تاکنون رتبه های بسیار خوبی را در سطح ملی کسب کرده است.

به گزارش ایرنا ، با عنایت به برگزاری امتحانات سراسری میان دوره ای خوشنویسی سال 97 در فرهنگسرای میبد که 2 روز گذشته در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد، مدرس خوشنویسی ، مسئول آموزش و برگزاری امتحانات انجمن گفت : دوره های برگزار شده انجمن شامل خط تحریری مبتدی و پیشرفته و دوره های قلم نی در سطوح مقدماتی ، متوسط ، خوش ، عالی ، ممتاز و فوق ممتاز است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایمان نظیری با اشاره به اینکه امتحانات خوشنویسی سالی سه بار برگزار می شود ، افزود: در میبد حدود 28 هنرمند ممتاز خوشنویس و سه نفر هم هنرمند فوق ممتاز فعالیت دارند.
وی یادآور شد : تاکنون رتبه های گوناگونی توسط خوشنویسان انجمن در مسابقاتی که در مدارس برگزار می شود به دست آمد، همچنین انجمن در طول سال به مناسبت های گوناگون نمایشگاه ها برگزار می کند.
نظیری افزود : همچنین اعضضای انجمن خوشنویسان میبد در استان یزد نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه می کنند که در این ارتباط نمایشگاه علیرضا بیگی خوشنویس فوق ممتاز میبد در ایام دهه فجر در یزد برگزار خواهد شد.
مدرس خوشنویسی میبد به برگزاری برنامه های زنده به مناسبت های مختلف اشاره کرد که خوشنویسان در مراسم هایی در شهر حضور پیدا می کنند و آنچه مورد نظر مردم هست نوشته و به رایگان به آنها داده می شود.
مسئول آموزش و برگزاری امتحانات انجمن خوشنویسی میبد به برگزاری کارگاه های خوشنویسی فوق ممتاز با حضور محمود رهبران از اساتید بین المللی خوشنویسی استان یزد اشاره کرد و افزود : رهبران از اساتید به نام خوشنویسی استان است که تا کنون به درایت ، فهیم بودن و فرهیختگی وی کم داریم.
وی با ارائه تعریفی از خوشنویسی گفت : خط خوش نشان دهنده اعتبار افراد و در معنی خاص و کاربردی ، هر کسی آشنا با هنر خوشنویسی لذت وافر و وصف نشدنی از دیدن خط خوش و نیکوی یک هنرمند به ویژه اینکه ادبیات اصیل ایرانی را به رشته تحریر درآورده و حس هنرمند در آن نهفته باشد ، می برد.
انجمن خوشنویسی میبد در سال 74 توسط استاد امامی زارچی تاسیس شد و فعال ترین انجمن هنری منطقه است.
در این انجمن هم اکنون 27 استاد ممتاز و حدود 200 خوشنویس در میبد فعالیت دارند.
سید عماد الدین حسینی ، ایمان نظیری و علیرضا بیگی سه هنرمند فوق ممتاز خوشنویسی میبد هستند.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خوشنويسي هنر ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی مقامی خطه خراسان شمالی را تسلیت گفت.

متن پیام، محمدمهدی اسماعیلی، وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد  از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.
شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.
دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.
اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.


به گزارش ایسنا آیین تشییع «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز برگزار شد.
استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت