Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، پمپئو درسفر هشت روزه به خاورمیانه، در کاخ « القضیبیة» منامه با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دیدار و در خصوص مسائل مختلف از جمله ایران گفت وگو کرد.

با وجود اعمال محدودیت بحرین علیه مخالفان و تحریم انتخابات مجلس و شهرداری ها از سوی معارضان، وزیر امورخارجه امریکا، برگزاری «موفقیت آمیز» این دو انتخابات را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین ۲۴ نوامبر (۳ آذر) با وجود تحریم آن از سوی گروه های مختلف برگزار شد.

رژیم بحرین درحالی این انتخابات را برگزار کرد که آزاد بودن آن به دلیل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان های رقیب و تحریم مخالفان، زیر سوال قرار گرفت و سازمان های حقوق بشری از آن به عنوان انتخابات فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می شود، نام بردند.

پمپئو در ادامه گفت که بحرین برای حفظ ثبات، تحول و پیشرفت در مسیر درست گام بر می دارد.

این درحالی است که گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها دولت بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

بحرین در بخش اقتصادی نیز با بحران روبه رو است و کسری بودجه این کشور به ۱۱ میلیارد دینار (حدود ۲۹ میلیارد دلار) رسید و کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و کویت ۱۰ میلیارد دلار به دولت منامه کمک کردند.

وزیر امورخارجه آمریکا درحالی روش بحرین را در اداره کشور صحیح می داند که این کشور از سال ۲۰۱۱ شاهد نا آرامی است و تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. دولت منامه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

با وجود آن که واشنگتن در هر مساله ای که دخالت کند، آشوب، سرکوبگری و نارضایتی به بار می آورد، حمد بن عیسی از مشارکت آمریکا برای تحکیم امنیت و ثبات و صلح جهانی قدردانی کرد.

وی در این سفر ابتدا به اردن و عراق و سپس به قاهره رفت و در سخنانی در دانشگاه آمریکایی قاهره سیاست خاورمیانه ای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تشریح کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شاه بحرین امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.   خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.   برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران‌ ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند. تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.
 دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود