Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:51:49 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۱۹۸۱

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- پهلوگیری ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم امامت، سفر سفیر استرالیا در تهران، بهره برداری از مرحله سوم تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس، انباشت 3500 دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر، اهدای عضو جوان مرگ مغزی از جمله اخبار مهم هرمزگان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان در هفته گذشته (پانزدهم تا 22 دیماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، حوادث ، ورزشی و فرهنگی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار مرور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**اقتصادی
مدیرکل گمرک شهید باهنر از انباشت حدود سه هزار و 500 دستگاه خودرو در این گمرک به دلیل برخی ناهماهنگی ها با سازمان های همجوار خبر داد.
مهدی رضایی عصر شنبه هفته گذشته در جریان بازدید میدانی هیات اعزامی گمرک ایران از گمرکات مهم هرمزگان از جمله شهید باهنر و رجایی، اظهار داشت: حدود 300 دستگاه از خودروهای انباشت شده در طول یکماه اخیر وارد گمرک باهنر شده اند .
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از این خودروها ترانزیتی هستند که به گمرک اظهار نشده اند، افزود: بعد از اظهار خودروها به گمرک امکان دسته ‌بندی و تفکیک آنها در خصوص استفاده از ارز دولتی یا ارز متقاضی وجود دارد.
مرحله سوم تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس چهارشنبه هفته گذشته با حضور علیرضا صادق آبادی معاون پالایش و پخش وزارت نفت و تعدادی از مدیران پالایشگاه های کشور در بندرعباس به بهره برداری رسید.
ظرفیت تولید بنزین این مرحله 12تا 15 میلیون لیتر است که مجموع تولید بنزین در ستاره خلیج فارس از هفته جاری به میزان 45میلیون لیتر در روز تثبیت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از تصویب توسعه جزیره های هرمزگان در قالب 70 بند مهم و راهبردی خبر داد.
بابک دین پرست عصر سه شنبه هفته گذشته در نشست توسعه جزیره های هرمزگان که با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مطالعه های صورت گرفته باید برنامه زمان بندی اجرای کامل مصوبه ها تدوین و ارایه شود و دستگاه های مختلف میزان درصد پیشرفت فیزیکی مربوط به مصوبه های خود را اعلام نمایند
استاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به تدوین سند توسعه جزیره های استان، گفت: براساس مطالعه های صورت گرفته توسعه جزیره های هرمزگان با ایجاد امکانات گردشگری و سکونتگاهی محقق می شود.
فریدون همتی اظهار داشت: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی باید در تمامی جزیره های استان اسکله های گردشگری احداث کند و ایجاد جاده های مناسب به عنوان رینگ دور جزیره ها نیز در دستور کار باشد.
سفیر استرالیا در تهران در قالب هیاتی هفته گذشته به هرمزگان سفر کرد و در این سفر بازدیدهایی از مناطق صنعتی این استان از جمله مجتمع کشتی سازی، بندر شهید رجایی داشت و دیدارهایی نیز با استاندار هرمزگان و برخی مدیران مجموعه های صنعتی و اقتصادی این استان انجام داد.
سفیر استرالیا در دیدار با استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان از ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک بین ایران و استرالیا برخوردار است و می تواند در تسهیل روابط تجاری میان 2 کشور موثر باشد.
یان بیگز روز یکشنبه هفته گذشته در این دیدار هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت های بازرگانی، کشتی سازی و مناطق آزاد این استان اعلام کرد و افزود: پرورش ماهی در ین استان در مرحله بسیار پیشرفته ای قرار دارد و با توجه به توانمندی های استرالیا، زمینه مناسبی برای همکاری محسوب می شود.
رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: نشست ها و مصوبه های کمیسیون معاملات شهرداری بندرعباس از نظر شورا غیرقانونی است.
فیصل دانش روز سه شنبه هفته گذشته در نشست علنی شورای شهر ضمن تذکر جدی به شهردار، دلیل غیرقانونی دانستن نشست ها و مصوبه های کمیسیون معاملات شهرداری را حضور نداشتن نماینده شورا به عنوان ناظر در جلسات این کمیسیون دانست.
وی تصریح کرد: این نشست ها در حالی در دفتر شهردار برگزار می شود که دعوتنامه برای شورای شهر یا ارسال نمی شود و یا بعد از جلسه ارسال می شود.
هفتمین نمایشگاه صنعت ساختمان بندرعباس چهارشنبه هفته گذشته با شرکت 70 تولید کننده مصالح ساختمانی در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس گشایش یافت و تا روز 22 دیماه برپا است.
در این نمایشگاه آخرین تولیدها و خدمات در زمینه انواع محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، مصالح اولیه ساختمانی، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، نما و پوشش های خارجی ساختمان، تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ارائه شده است.
عملیات اجرایی اصلاح و بهسازی مرحله اول شبکه آبیاری دشت میناب پنچشنبه هفته گذشته با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسوولان آغاز شد.
طرح اصلاح و بهسازی مرحله اول شبکه آبیاری دشت میناب به مساحت هزار و 700 هکتار با اعتبار 400 میلیارد ریال و در مدت زمان 18 ماه اجرایی خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از به آب اندازی و موفقیت آمیز بودن آزمایش های دریانوردی نخستین نمونه از شناورهای تفریحی مونوهال (تک بدنه) ساخته شده در این استان خبر داد و گفت: قرار است این شناورها تا پایان سالجاری جایگزین شناورهای غیراستاندارد معروف به قایق «تشتی» شود.
الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ارتقای صنعت گردشگری دریایی، نوسازی ناوگان، استاندارد سازی قایق های تفریحی و جایگزینی با شناورهای غیراستاندارد، اقدام به ارایه تسهیلات بانکی با سود صفر درصد به متقاضیان کرده است.
نمایشگاه کالای ایرانی هفته گذشته با حضور 24 شرکت ایرانی فعال در زمینه تولید محصولات خانگی در محل مجتمع مسکونی علی ابن ابیطالب(ع) قشم با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه کشور، امام جمعه و برخی مسوولان محلی قشم گشایش و برگزار شد.
**فرهنگی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی شرایط فعلی اقتصادی کشور را در نظر بگیرند و با حداقل هزینه و به دور از اسراف مراسم های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار کنند.
بهروز اکرمی عصر شنبه هفته گذشته در نشست ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: تفاوت افراد اندیشمند و معمولی در ارائه کار متفاوت و با کاهش حداکثری هزینه ها است و باید برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب در استان متفاوت با دیگر مناسبت ها باشد
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: دومین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ 24و 25 بهمن ماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.
عبدالرحمن لشکری زاده عصر شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با حضور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: عملیات احداث سه طرح آموزشی در مجموع با اعتبار 30 میلیارد ریال و با مشارکت خیران در شهرستان پارسیان آغاز شد.
موسی دادی زاده سرخایی روز یکشنبه هفته گذشته اعلام کرد: این طرح ها شامل مدرسه سه کلاسه متوسطه روستای عمانی، دبستان 6 کلاسه روستای بوچیر و توسعه دبستان هشنیز است که با ساخت آن 300 دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می شوند
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: پاسگاه جزیره هرمز با رفع و اصلاح مرمت غیراصولی به حالت اولیه بازگردانده می شود.
عباس نوروزی روز یکشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکایت میراث فرهنگی از فردی که پاسگاه قدیم جزیره هرمز را در قالب یک قرارداد، از دریابانی هرمزگان تحویل گرفته و اصالت بنا را دچار خدشه کرده بود با نظر و راهنمایی دادستانی قشم منتهی به این تفاهم شد.
وی ادامه داد: اقدام های لازم برای بازگرداندن این بنای تاریخی باید به حالت اولیه وسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان مشخص و بر روند انجام آنها نظارت می شود.
**نظامی، انتظامی، قضایی
ناوگروه صلح و دوستی پاکستان متشکل از ناوشکن سرفرماندهی خیبر، ناو گارد ساحلی ژوب، ناو پشتیبانی مددگر و ناو آموزشی بادبانی راهنورد روز یکشنبه هفته گذشته در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.
این ناوگروه به مدت سه روز در بندرعباس حضور داشت و در این مدت فرماندهان و اعضای آن دیدارهایی با مسوولان ارشد هرمزگان از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در استان انجام دادند.
فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان گفت: ماموران پلیس راه استان از ابتدای امسال تا پایان آذر، 702هزار و 909 فقره اعمال قانون (جریمه) انجام داده اند و رانندگان متخلف در جاده های استان بیش از 336میلیارد و 840میلیون ریال جریمه شدند.
سرهنگ علی اسفندانی روز دوشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری افزود: مجموعه اقدام های پلیس راه موجب شده هرمزگان برای سومین سال متوالی تعداد جان باختگان سوانح جاده در استان کاهش یابد و امسال نیز تعداد افراد فوت شده 13درصد و تعداد مجروحان 23درصد، کمتر از مدت مشابه سال قبل (تا پایان آذرماه) است.
رییس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری متهم فضای مجازی با 2 میلیارد ریال کلاهبرداری از یک شهروند بندرعباسی با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.
سرهنگ علی اصغر افتخاری عصر چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: درپی شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر کلاهبرداری به بهانه وام، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس فتا هرمزگان قرار گرفت.
وی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد فردی ناشناس با درج آگهی وام کم ‌بهره در سایت دیوار و فریب شاکی پرونده، مبلغ 2 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهارداشت: متهم با استفاده از هویت دیگران دست به کلاهبرداری زده است که با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی در یکی از استان ‌های همجوار شناسایی و با اعزام اکیپی از پلیس فتا استان در مخفیگاهش دستگیر شد.
اعضای تور دوچرخه سواری یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا ) به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه شنبه هفته گذشته با حضور در گلزار شهدای بندرعباس با آرمان های شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.
**اجتماعی
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اهدای اعضای یک جوان مرگ مغزی در بندرعباس به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشیده شد.
دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بیمار مرگ مغزی 34 ساله با ضایعه پارگی عروق مغز و خونریزی مغزی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل می شود.
وی ادامه داد: با وجود تلاش پزشکان این مرکز، بیمار دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده اش تحت عمل جراحی اهداء عضو قرار گرفت.
دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: اعضاء اهدایی این جوان 34 ساله با موفقیت به 3 بیمار نیازمند و در انتظار پیوند عضو اهداء شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان از سقوط یک فروند پاراگلایدر در ارتفاع های کوه گنو خبر داد و گفت: سرنشین این پاراگلایدر به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شده است.
علیرضا مظفری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حامد ظفر غلامزاده در حدود ساعت 15 امروز و در هنگام تمرین پرواز با پاراگلایدر سقوط می کند.
**محیط زیست
تعدادی پرنده شکاری پنجشنبه هفته گذشته در منطقه سرخون واقع در 20کیلومتری شمال شرقی بندرعباس بر اثر برق گرفتگی تلف شدند.
معاون فنی حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: نمونه های پرندگان تلف شده با درجه حفاظتی مختلف از جمله گونه های در معرض خطر انقراض شامل عقاب صحرایی، عقاب شاهی و کورکور سیاه است.
میثم قاسمی افزود: کارشناسان محیط زیست در منطقه یاد شده در مجموع 11 لاشه پرنده در پای تیرهای برق با پایه بتنی مشاهده کرده اند.
معاون حفاظت محیط زیست هرمزگان توضیح داد:به طور کلی تجمع پرندگان شکاری در یک محدوده نشان دهنده وجود لاشه یا ضایعات در محل است.
به گفته قاسمی کارشناسان در مجاورت برخی از پرنده های تلف شده، قطعه های بریده شده پای مرغ مشاهده کردند و با گشت زنی های بیشتر، حجم وسیعی از ضایعات مرغ که به طور آزاد پراکنده شده بودند، در چند نقطه در طول یک مسیر دیده شد.
وی ادامه داد: این مساله موجب جلب پرندگان شکاری به منظور تغذیه شده و برق گرفتگی نیز در نتیجه نشستن و برخاستن بر روی سیم های برق است که به احتمال زیاد، بال زنی پرنده و تماس دو سر بال به طور هم زمان با سیم ها، منجر به برق گرفتگی شده است.
**ورزشی
سه بانوی جودوکار استان هرمزگان به اولین اردوی تیم ملی استعدادیابی بانوان دعوت شدند.
زهرا دارابی، دیانا پورمعصومی و فاطمه ترکی زاده جودوکارهای دعوت شده از هرمزگان به این اردو در رده سنی نونهالان هستند.
هشتمین دوره رقابت های شطرنج و هفدهمین دوره تنیس روی میز جام دریانوردان هفته گذشته به میزبانی بندر شهید باهنر در بندرعباس برگزار و شامگاه پنجشنبه 20 دیماه طی آیینی نفرات برتر این رقاب معرفی و تجلیل شدند.
رقابتهای فوتبال روی میز هرمزگان هفته گذشته با قهرمانی تیم رودان الف به پایان رسید.
تیم خانه بسکتبال بندرعباس هفته گذشته با شکست تیم پاز تهران در جمع شش تیم مرحله پلی آف سوپر لیگ بسکتبال بانوان کشور قرار گرفت.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اهم اخبار مطبوعات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب و پس از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک تلویزیون به صورت زنده درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور قرار است درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم سخن بگوید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است