Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله شبیری زنجانی روز گذشته در دیدار مدیران و اعضای اعضای موسسه بنیاد امامت و مؤسسه کتابشناسی شیعه، حضور طلاب در مراکز تخصصی مرتبط با علوم دینی را مثبت دانستند و تصریح کردند: طلبه اگر به مبانی اجتهاد مسلط باشد، آسانتر می تواند در رشته‌های دیگر موفقیت بدست آورد و صاحب نظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان فعالیت و تحقیق طلاب در سایر مباحث علوم دینی را مستلزم «احساس نیاز و وظیفه» آنها دانستند و گفتند: اگر شرایط امروز دنیای اسلام به خوبی تبیین شود و طلاب در موضوعی احساس کنند که نیاز به ورود آنان و تلاش و کوشش برای حفظ و نشر آثار اسلامی است، به آن رو می آورند.

در این دیدار گزارشی از همایش بزرگداشت و همچنین مراحل تحقیق و نشر آثار ارزشمند دو عالم بزرگ شیعه در هندوستان، مرحوم "سید دلدار علی" و مرحوم "میر حامد حسین" ارایه شد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به جایگاه ویژه «سید دلدار علی» در هندوستان گفتند: قبل از ایشان شیعیان هندوستان از فقه و معارف شیعه بی اطلاع بودند، و با پیروی از "جامع عباسی" شیخ بهایی امورشان را می گذراندند. یک بخش مهم از پیشرفت و نشر معارف شیعه در هندوستان، مرهون زحمات ایشان و فرزندانش است. معظم له در ادامه داستانهایی از خدمات ارزشمند و تلاشهای علمی عالم جلیل القدر "میر حامد حسین" و فرزندان ایشان، و همچنین خاطراتی از دیدار با مرحوم "سید محمد سعید" -مرجع شیعیان هند و نوه میر حامد حسین- بیان کردند.

ایشان با تاکید بر لزوم احیای آثار عالمان گذشته تصریح کردند: بزرگان دین از همان عالم بر عملکرد امروز ما اشراف دارند و إن شاءالله تأییدات و دعاهای ایشان همراه خدمتگزاران به مکتب خواهد بود. باید تلاش کنیم که آثار این بزرگواران برای جهان اسلام حفظ شود و ان شاء الله همه کسانی که در این مسیر تلاش می کنند، مأجورند.

در این دیدار حجج اسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیرعامل بنیاد امامت و رضا مختاری رئیس موسسه کتابشناسی شیعه حضور داشتند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود

پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی‌شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.
این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است