Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زینب(س) در زمینه ولایت‌مداری الگو و اسوه بود و ذوب در ولایت بود گفت: اگر سفر حضرت زینب(س) از کربلا به شام نبود واقعیت نهضت عاشورا در عالم نشر داده نمی‌شد. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت زینب(س) با اشاره به اقدامات این بانوی پرهیزگار جهت ترویج گفتمان عاشورا گفت: حضرت زینب(س) در مسیر کربلا تا شام با مصیبت‌های زیادی روبه‌رو شد و جهت تبیین نهضت کربلا زحمات زیادی کشید تا این نهضت به دست ما برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا 40 منزل را طی کرد ولی جهت ترویج نهضت امام حسین(ع) دچار شک و تردید نشد و حتی شب عاشورا هم نماز شب خواند که این نشان می‌دهد ایشان واقعیت‌ها را درک کرده بود و برای نشر مکتب عاشورا برای نسل‌های بعد برنامه داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صبر و شجاعت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا تصریح کرد: هنگامی که از ایشان سوال می‌شود که شهادت و واقعه عاشورا را چگونه دیده‌اید، ایشان فرمودند «ما رایت الی جمیلا» یعنی من همه چیز را زیبا دیدم که علت آن هم پذیرفتن تقدیر الهی بود.

امام‌جمعه اهواز: شهدای مدافع حرم نماد بارز ابراز ارادت مسلمانان به حضرت زینب کبری(س) هستندکرسی‌های نفحات ویژه ولادت حضرت زینب(س)سروده‌هایی در مدح بانوی دمشق: "سینه ایرانیان آرامگاه زینب است"
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) در زمینه ولایت‌مداری الگو و اسوه بود و ذوب در ولایت بود، تصریح کرد: این بانوی پرهیزگار امام حسین(ع) را ولی و امام خود می‌دانست و از ایشان اطاعت کامل می‌کرد چون ایشان ولایت مداری را درک کرد و باطن این عالم را دیده بود.

مسعودی خمینی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در ترویج مکتب عاشورا خاطرنشان کرد: اگر سفر حضرت زینب(س) از کربلا به شام نبود شهادت امام حسین(ع) ابتر می‌ماند و واقعیت نهضت عاشورا در عالم نشر داده نمی‌شد چون ایشان در ترویج این نهضت و واقعیت تلاش‌های زیادی را انجام داد.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیک موتوری برقی در راه بازار تهران

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ تهران گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران ورود هرگونه وسیله موتوری با سوخت فسیلی به داخل محدوده بازار ممنوع است و به موتورسواران مجوز یا کارت ورود به محدوده داده می‌شود و موتور‌های بدون مجوز ضبط و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

زینب عبادی افزود: طبق این مصوبه باید به منظور تشویق شهروندان به استفاده از موتور‌های برقی، تسهیلات ویژه‌ای برای این افراد مانند ورود به محدوده بازار بدون مجوز در نظر گرفته شود.

معاون شهردار منطقه ۱۲ گفت: براین اساس، استفاده از پیک موتوری برقی به جای موتور‌های فسیلی برای جابه جایی بار اصناف در محدوه بازار در نظر گرفته شده است که به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

زینب عبادی افزود: این موتور‌ها با استفاده از باتری شارژی تا ۹۰ کیلومتر قادر به حرکت خواهند بود که در محل‌های در نظر گرفته شده می‌توانند پس از ۹۰ کیلومتر، باتری خود را با باتری تازه شارژ شده، مبادله کنند.

دیگر خبرها

  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی