Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی لایحه بودجه نشان می‌دهد، ضمن یک دهم شدن سود اِبرازی بانک مرکزی، سود شرکتهای دولتی در لایحه بودجه سال ۹۸ با کاهش ۴۴ درصدی مواجه شده است. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، بررسی بودجه شرکتهای دولتی نشان میدهد، سال آینده سود اِبرازی شرکتهای دولتی با افت 44 درصدی از از 19.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 هزار میلیارد تومان به 11 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت. بر این اساس سال آینده شرکت مادر تخصصی نفت 4.3 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد که این رقم حدود 40 درصد کل سود دریافتی شرکتهای دولتی را تشکیل میدهد. همچنین سود بانک مرکزی از 10 هزار میلیارد تومان به 1.3 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت. در واقع سود پرداختی بانک مرکزی تقریبا یک دهم خواهد شد. همچنین در لایحه بودجه 98 برخلاف لایحه سال جاری، درامدی از محل سود شرکت مادر تخصصی مدیریت و تولید نیروی برق ایران و همچنین شرکت گاز استان تهران لحاظ نشده است.

"حقوقهای نجومی" دستپخت بودجه غیرشفاف شرکتهای دولتی

به گزارش تسنیم، کاهش شدید سود ابرازی بانک مرکزی، ظاهرا به خاطر صفر شدن درآمد این بانک از محل ما به التفاوت حاصل از خرید و فروش ارز حاصل از صادرات نفت و فراورده های نفتی است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بودجه سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه سال 98 بودجه سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نشان میدهد حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سال جاری لحاظ گردیده است.

این رقم برای وام ازدواج، ودیعه مسکن، ناباروی و موارد دیگری از این دست است. سال قبل نیز برای این قسمت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود. براین اساس تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها افزایش نیافته است.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه این رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با اصرار دولت مبنی بر عدم افزایش تسهیلات تکلیفی در راستای جلوگیری از افزایش پایه پولی و نقدینگی نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبات مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • موضوع عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌ها پیگیری شد
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز