Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@05:05:40 GMT

کالج های برتر دنیا در سال 2019 معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۳۹۸۲

کالج های برتر دنیا در سال 2019 معرفی شدند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رتبه بندی کالج های تحصیلات عالی که توسط وال استریت ژورنال و تایمز منتشر می شود اطلاعاتی را در اختیار دانش آموزان و خانواده های شان قرار می دهد تا آنها را در انتخاب آینده تحصیلی کمک کند.

در این رتبه بندی نظرات حدود ۲۰۰ هزار دانشجوی فعلی دانشگاه ها جمع آوری شده است.

در این رتبه بندی تقریبا یک هزار کالج و دانشگاه در آمریکا در ۱۵ شاخص عملکرد فردی بررسی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص ها در پاسخ به سوالاتی طراحی شده است که بیشتر به دانش آموزان و خانواده هایشان اهمیت می دهد. از جمله اینکه چگونه می توانم فارغ التحصیل شوم، وام های خود را چگونه پرداخت کنم و کار خوب پیدا کنم؟ آیا کالج منابع زیادی دارد که به من آموزش دهد؟ آیا در کلاس مشغول به کار خواهم شد و یا به معلمانم به خوبی دسترسی خواهم داشت؟ آیا جامعه دانشگاهی متنوع وجود دارد؟

امسال دانشگاه هاروارد برای دومین بار در رده برترین دانشگاه قرار گرفته است در حالی که موسسه فناوری ماساچوست به دومین پله رسیده و دانشگاه ییل رتبه سوم را کسب کرده است.

رتبه ۱۰ کالج برتر تحصیلات عالیه آمریکا

رتبه نام دانشگاه امتیاز منابع اشتغال خروجی نوآوری ۱ دانشگاه هاروارد ۹۳.۲ ۲۹.۹ ۱۶.۷ ۳۹.۶ ۷.۱ ۲ موسسه فناوری ماساچوست MIT ۹۲.۰ ۲۹.۴ ۱۶.۱ ۳۹.۲ ۷.۳ ۳ دانشگاه ییل ۹۰.۹ ۲۶.۸ ۱۷.۱ ۳۹.۶ ۷.۴ ۴ دانشگاه کلمبیا ۹۰.۸ ۲۷.۱ ۱۶.۶ ۳۹.۲ ۸.۰ ۵ موسسه فناوری کالیفرنیا ۹۰.۵ ۳۰.۰ ۱۵.۲ ۳۹.۱ ۶.۳ ۶ دانشگاه استنفورد ۹۰.۴ ۲۶.۱ ۱۷.۲ ۳۹.۰ ۸.۱ =۷ دانشگاه براون ۹۰.۰ ۲۷.۴ ۱۷.۷ ۳۸.۰ ۷.۰ =۷ دانشگاه دوک ۹۰.۰ ۲۶.۷ ۱۷.۱ ۳۹.۶ ۶.۷ ۹ دانشگاه پرینستون ۸۹.۹ ۲۸.۱ ۱۵.۵ ۳۹.۵ ۶.۸ ۱۰ ۱۰ دانشگاه پنسیلوانیا ۸۹.۸ ۲۷.۰ ۱۶.۹ ۳۸.۹ ۶.۹

ماهیت رتبه بندی کالج های تحصیلات عالی سال ۲۰۱۹ که به طور مشترک از سوی وال استریت ژورنال و نظام رتبه بندی تایمز منتشر می شود با رتبه بندی دانشگاه های جهان متفاوت است و این رتبه بندی بر دانش آموزان متمرکز است. در واقع نتایج این رتبه بندی بیشتر بر آموزش تاکید دارد.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم