Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@16:21:53 GMT

نوشیدن آب همراه غذا چاق می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۴۳۲۴

نوشیدن آب همراه غذا چاق می کند؟

رکنا: نوشیدن آب همراه غذا اثرات سوئی بر بدن دارد اما میزان مصرف زیاد آن عامل سوء هاضمه به شمار می رود.

 دکتر فاطمه میرزایی با بیان این مطلب افزود: برخی از افراد بنا بر عادت در بین صرف غذا، آب می‌نوشند. این عادت به‌ویژه در کودکان و نوجوانان نیز شایع‌تر است.

وی اضافه کرد: معمولا والدین از این عادت نگران می‌شوند چراکه فکر می‌کنند این کار موجب سوء‌هاضمه می‌شود چون اسید معده را رقیق و کم ‌خاصیت می‌کند یا ممکن است موجب چاقی کودک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی تاکید کرد: اساسا هضم غذا(Food)، مستلزم وجود محیط مایع است و نوشیدن آب با غذاهایی که بافت نسبتا سختی دارند سبب نرم شدن غذا و تسهیل هضم آن می‌شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره برخی از شایعات درباره عوارض خوردن غذا با آب، اضافه کرد: در عین حال بعضی از افراد معتقدند که نوشیدن آب همراه غذا، موجب تشکیل «لجن» در معده می‌شود، اگر این ادعا صحت داشته باشد قاعدتا با خوردن هر کاسه آش که غذای رقیق شده در آب است باید کلی لجن در معده نشست کند.

وی با مطرح کردن این سوال که نوشیدن آب همراه غذا بر وزن‌گیری چه تاثیری دارد، اظهارکرد: عملا نوشیدن آب(Water) همراه غذا به اندازه‌ای نیست که بتواند تاثیر زیادی بر وزن‌گیری فرد بگذارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 16 ساله توسط مرد بدنساز + عکس این دختر 18 ساله صیغه 100 هزار تومانی بود / مرجان دخترش را اختیار مردها گذاشت ! دختر رزمی کار معروف خلافکار مسلح را تا سرحد مرگ کتک زد+ تصاویر قتل فجیع در آریاشهر تهران/ لیلا و دوستش در خانه مرد تنها چه می کردند ؟ 15 ساله بودم که با آمدن بچه محمود به ناچار مرا عروس خودش کرد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد فریاد های دردناک رویا 13 ساله که قرار بود عروس داماد 40 ساله شود پشت پرده فیلم کتک زدن دختر تهرانی توسط پسر سیرجانی / شهرت با بی آبرویی ! قتل پدر مجری زن معروف اخبار صدا و سیما+ عکس زندانی ها هم سلولی جدید را رقصاندند ! / کودکان قربانی این شیطان بودند + عکس خودکشی عجیب دختر آرایشگر شمالی در بام تهران / 9 صبح امروز رخ داد حادثه ای عجیب برای این زن / او صدای نامزدش را نمی شنود ! نجات دختر خردسال که در دمای زیر صفر درجه در خیابان رها شده بود ! + فیلم تصویر بدرفتاری ایرانی ها با یک زن افغان جنجال به پا کرد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: چاقی خوردن کارشناس چاق آب غذا عکس فیلم قتل مرد معلم عجیب پلیس زن جوان دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی جمعه شب به خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی برگیر افتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

کاوسی افزود: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

کد خبر 6095948

دیگر خبرها

  • ماجرای بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت