Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:58:43 GMT

چهار هزار قطعه صنعت نفت گچساران بومی سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۴۳۸۴

چهار هزار قطعه صنعت نفت گچساران بومی سازی شد

هوشنگ صیدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعات از سوی شرکت های داخلی و کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران طراحی و ساخته شده است.
وی بیان کرد: روزانه بیش از 10 قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت طراحی و ساخته می شود.
صیدالی تصریح کرد: هم اکنون این شرکت در زمینه تامین تجهیزات با مشکل خاصی روبه رو نیست و به سمت سازندگان داخلی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: وابستگی صنعت نفت به قطعات مورد نیاز در خارج از کشور به کمترین میزان خود رسیده بطوریکه در سال گذشته بیش از یکهزار و 700 قطعه در این شرکت تولید شد.
صیدالی ادامه داد: عمده قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از خارج کشور تامین می شد که با آغاز تحریم ها متخصصان داخلی با توان داخلی کار قطعه سازی را شروع کردند.
وی افزود: هم اکنون بیش از 80 درصد از قطعات این صنعت در داخل کشور تولید می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: این کالاها شامل هفت دستگاه خودرو اطفاء حریق، یک دستگاه چاه پیما، مخازن تحت فشار، انواع روغن و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، دستگاهای سرد کننده و کولر، فیلترهای صنعتی، انواع پمپ و ماشین آلات فرایندی و قطعات کمپرسورها و نشت بندها و یاتاقان و بیرینگ و لاستیک خودرو های سبک و سنگین است.
صیدالی با بیان اینکه توجه به بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت موجب بی نیازی کشور می شود گفت: در صورت بومی سازی این شرکت دغدغه ای بابت تهیه و تامین این قطعات در حوزه نفت وجود نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خودکفایی در این صنعت حرکت کرد، افزود: لازم است این شرکت به سمت بومی سازی 100 درصدی قطعات مورد نیاز هدایت شود و نباید اجازه داد تحریم ها بر این صنعت تاثیر بگذارد.
صیدالی گفت: پیچیده ترین قطعاتی که در تجهیزات و ماشین آلات دوار قرار می گیرند در داخل کشور ساخته می شوند و به طور حتم هیچ قطعه ای نیست که ما نتوانیم آن را بسازیم.
صیدالی ادامه داد: این شرکت برای ایجاد اشتغالزایی تمام تلاش خود را برای حمایت سازندگان داخلی انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: در حالی که این شرکت به دلیل فرسودگی تجهیزات با مشکلاتی مواجه است ولی تمام تلاش خود برای شناسایی مشکلات و جلوگیری از بروز حوادث انجام داده است.
یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خشک و ۳۵ هزار بشکه مایعات گازی از نوع نفتا به‌صورت روزانه در این شرکت تولید می‌شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از 10 واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، 3 ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
2082/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان کهگیلویه و بویراحمد صنعت صنعت نفت قطر نفت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان