Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:48:36 GMT

ایجاد وقف های مشارکتی نیاز جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۴۴۰۵

ایجاد وقف های مشارکتی نیاز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان صبح شنبه در نشست با مدیران اوقاف استان با بیان اینکه اوقاف یک سازمان فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قرآنی است که در خدمت اهل بیت و مردم قرار دارد، گفت: سازمان اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد می‌تواند بزرگترین خدمت را به مردم و به خصوص نیازمندان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حسین‌زادگان ایجاد وقف‌های مشارکتی، وقف‌های اجتماعی و وقف برای نیازهای روز جامعه را از مهم‌ترین مسائل برای فرهنگ‌سازی وقف برشمرد و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از نیات موقوفات مازندران برای عزاداری در ماه‌های محرم و صفر است که این مسئله باید در ایجاد وقف‌های جدید تغییر کند و واقفان خیراندیش و خیران در ثبت وقف‌های جدید به مسائل روز جامعه و نیازمندی‌های مردم توجه کنند.

وی با بیان اینکه اوقاف باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف استفاده کند، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و بیان نیازهای روز جامعه به واقفان خیراندیش دارند که اوقاف باید از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کند.

استاندار مازندران بر شفاف‌سازی اجرای نیت واقفان خیراندیش و انعکاس آن به جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بیان اجرای نیت واقف و اطلاع مردم از فعالیت‌های اوقاف موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اجرای نیت واقف، احیای حق و حقوق وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف بسیار مهم است که اوقاف مازندران باید با جدیت آن را دنبال کند، گفت: اداره‌کل اوقاف مازندران اسامی ادارات بدهکار به موقوفات را به استانداری اعلام کند تا شخصا دستور احقاق حق و حقوق موقوفات را دهم و این بدهکاری‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: هر اداره‌ای در مازندران که در زمین موقوفه قرار دارند باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند چون وقف یک مسئله شرعی است.

استاندار مازندران در پایان با قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند اوقاف استان در برپایی موکب در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اوقاف مازندران در اجرای امینانه نیت واقف، احیای موقوفات و برگزاری مسابقات قرآن ارزشمند است.

حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه اوقاف استان در چند سال اخیر ورود جدی به پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه داشته است، گفت: اوقاف با فعالیت‌های عمرانی موجب ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری موقوفات و آبادانی اماکن مذهبی شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های اوقاف مازندران برای احیای وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف، اظهار کرد: پرونده‌های قضائی موقوفات برای احقاق حق و حقوق وقف در محاکم قضائی جریان دارد و اوقاف از حق موقوفات کوتاه نمی‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳ هزار سبد کالا در مناطق محروم بخش چهاردانگه ساری بین نیازمندان توزیع شد، افزود: فعالیت‌های اوقاف در راستای اجرای نیت واقف و در راستا محرومیت‌زدایی ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه اوقاف مازندران در طرح‌های دانش بنیان ورود داشته است که بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: اوقاف مازندران امسال از ده‌ها چهره نخبه تجلیل به‌عمل آورده و آنها را مورد حمایت قرار داده است.

کد خبر 4510276

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استانداری مازندران وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان