Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@13:34:11 GMT

شیوع آنفلوانزای خوکی 41 قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۴۶۰۱

شیوع آنفلوانزای خوکی 41 قربانی گرفت

آمار منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که از مهرماه گذشته تا کنون 41 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا، عمدتاً از نوع خطرناک خوکی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

اداره بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد که شیوع این بیماری در سراسر این کشور در یک هفته گذشته دو برابر افزایش داشته و اینک نزدیک به دو میلیون نفر به آنفلوانزا مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

گزارش‌ها حاکی است که اکثر بیماران از علائمی همچون درد استخوان، تب و لرز و آب ریزش بینی رنج می‌برند که اکنون در بیشتر مناطق انگلیس شایع شده است.
مقامات وزارت بهداشت انگلیس می‌گویند که با شروع فصل سرما، شیوع ویروس آنفلوانزا آغاز شده و هشدار های لازم برای تزریق واکسن به مردم داده می شود.
بررسی‌های صورت گرفته حاکی است که ابتلا به این بیماری در کل انگلیس 139 درصد افزایش داشته و در مناطق شمال شرق، شمال غرب و غرب انگلیس بیشتر شایع بوده است.
اداره بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید که افزایش ابتلا به این بیماری فشار زیادی را بر مراکز درمانی، به‌ویژه بخش مراقبت‌های ویژه در این کشور گذاشته است. از مهرماه گذشته 666 نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌شده اند که 205 نفر آن‌ها در یک هفته گذشته پذیرش‌شده‌اند.
در همین حال، دولت انگلیس برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، تزریق واکسن آن را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی رایگان اعلام کرده است.
سال گذشته منابع انگلیسی گزارش دادند که آمار مرگ ‌و میر بر اثر شیوع آنفلوانزا در این کشور به بالاترین حد در هشت سال گذشته رسیده و 120 تن کشته‌ شدند.
با توجه به کسری بودجه بخش خدمات درمانی در انگلیس، بسیاری از بیمارستان‌ها ظرفیت رسیدگی به حجم بالای بیماران اورژانسی را ندارند و سال گذشته گزارش شد که 20 بیمار در انتظار برای ویزیت پزشک جان باختند.
پیش‌تر گزارش ‌شده بود که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس برای کاهش ازدحام و افزایش سرعت رسیدگی به بیماران، از دانشجویان رشته پزشکی کمک گرفته بود./ ایرنا 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...