Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:37:10 GMT

75 فروشگاه عرضه کننده پوشاک قاچاق تذکر گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۴۷۹۹

75 فروشگاه عرضه کننده پوشاک قاچاق تذکر گرفتند

تهران- ایرنا- مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: 75 فروشگاه عرضه پوشاک قاچاق در تهران تذکرات لازم را دریافت کردند همچنین با مدیران مجتمع های تجاری برای تفهیم قانون و جمع آوری پوشاک قاچاق جلساتی برگزار شده است.

بر پایه دستوالعمل ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور حمایت از تولید پوشاک داخلی، از اول دی، با عرضه برندهای محرز (قطعی) پوشاک قاچاق برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالمجید اجتهادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق، مرحله ای است. در مرحله نخست قرار بود اطلاع رسانی شود و به فروشگاه های عرضه این کالاها تذکر داده شد.
وی افزود: قرار است از هفته جاری، کارگروه عملیاتی با حضور نیروی انتظامی، قاضی تعزیرات، نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف وارد عمل شود و از واحدهایی که با وجود تذکرات قانونی همچنان به فعالیت خود ادامه داده اند، کالاهای قاچاق جمع آوری و واحدهای صنفی پلمب شوند.
اجتهادی گفت: اتحادیه صنف پوشاک تهران مدعی بود که این طرح ممکن است مشکلاتی برای بازار به همراه داشته باشد اما با دستور استاندار تهران و تاکید جدی وزیر کشور مبنی بر ادامه روند برخورد با عرضه پوشاک قاچاق، با فروشگاه های متخلف، برخورد قانونی صورت می گیرد.
رئیس کمیته قضایی طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق اظهار داشت: تاکنون پرونده ای در این مورد به تعزیرات ارجاع نشده است و بیشتر واحدهای غیرمجاز و فاقد نمایندگی پس از تذکر و هشدار، تابلوها را پایین آوردند و کالاهای قاچاق را جمع کردند.
اجتهادی یادآور شد: هدف این طرح، جمع آوری و مقابله با برندهای پوشاک است که قاچاق بودن آنها محرز است. محرز بودن قاچاق از این جهت است که این برندها مجوز فعالیت از وزارت صنعت، معدن، تجارت در داخل کشور ندارند و دفتر نمایندگی برندهای خارجی نیستند و از طرفی، ورود پوشاک هم که ممنوع است بنابراین مشخص است این پوشاک از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور شده است.
اجتمام *3229* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعزيرات پوشاك خارجي قاچاق كالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»

عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران عرضه شد، واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بود؛ این در حالی است که مساحت بخش قابل توجهی از واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران که می‌توان از آن به عنوان محدوده «تهران قدیم» یاد کرد، در تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده از سوی فروشنده‌ها، عمدتا در بازه کوچک متراژ و میان‌متراژ طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بررسی به عمل آمده از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به محله‌ها و خیابان‌های شاخص این منطقه عرضه شد، متوسط مساحت فایل‌های مورد بررسی، حول و حوش ۷۲ مترمربع است؛ این در حالی است که میانگین سنی این فایل‌ها نیز در محدوده ۱۵ سال برآورد می‌شود. در این فایل‌ها میانگین بهای پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده حول‌و‌حوش مترمربعی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته در این منطقه قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد مسکونی از کف ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده و در برخی فایل‌های خاص حتی تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در جدول زیر مشخصات بخشی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ تهران عرضه شد درج شده است:

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران