Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@05:58:22 GMT

تیوپ سواری در زنجان یک کشته و 22 مصدوم برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۵۰۲۱

تیوپ سواری در زنجان یک کشته و 22 مصدوم برجا گذاشت

به گزارش ایرنا، این حادثه روز جمعه /21 دی/ در این منطقه کوهستانی و برفگیر اتفاق افتاد و بار دیگر نشان داد که این وسیله برای استفاده در بازی و تفریح های زمستانی، غیراستاندارد و غیرایمن نیست.
متاسفانه تیوپ سواری که چندسالی است به عنوان تفریح زمستانی در میان برخی افراد و خانواده ها جا افتاده است در برخی مناطق زنجان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات اسکی استان زنجان، گفت: این حادثه در پیست اسکی پاپایی زنجان اتفاق نیفتاده است و این هیات به هیچ وجه اجازه تیوپ سواری در این پیست را نمی دهد.
رضا اژدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 92 تیوپ سواری به دلیل وجود خطرات بالای آن با تصمیم هیات در پیست اسکی پاپایی زنجان ممنوع اعلام و به همین دلیل محوطه این پیست با فنس حصار کشی شد تا علاقه مندان به این تفریح خطرناک و حادثه آفرین نتوانند به محل اسکی ورود پیدا کنند.
وی اظهار داشت: تیوپ سواری عواقب تلخ فراوانی دارد و برخی افراد به رغم اطلاع از پیامدهای خطرناک آن ازجمله شکستگی دست و پا و احتمال آسیب های نخاعی، بازهم این تفریح حادثه آفرین را انجام می دهند.
اژدری افزود: هرسال تعدادی از تیوپ سواران در منطقه پاپایی زنجان، دچار حادثه می شوند اما برخی افراد هیچ توجهی به این سوانح نکرده و همچنان این تفریح زمستانی غیراصولی و خطرناک را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه به رغم توصیه ها و هشدارهای داده شده، متاسفانه بازهم برخی افراد اقدام به تیوپ سواری می کنند، اظهار کرد: وجود برف در ارتفاعات شهر زنجان باعث شده است تا علاقه مندان به تیوپ سواری در برخی نقاط ازجمله اطراف روستای امند، نزدیک مسیرهای ارتباطی گاوازنگ و پاپایی زنجان دست به این کار بسیار خطرناک بزنند.
رئیس هیات اسکی استان زنجان گفت: تیوپ سواران هیچگونه نقشی در کنترل سرعت و مهار این وسیله غیرایمن ندارند و به دفعات حوادث تلخ و تاسف باری رخ داده که حادثه اتفاق افتاده در روز 21 دی نمونه بارزی از آن است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: روز جمعه، بر اثر حوادث ناشی از تیوپ سواری در منطقه پاپایی زنجان یک نفر کشته و 22 نفر نیز از نواحی مختلف بدن مصدوم شدند.
دکتر اصغر جعفری روحی افزود: 13 نفر از مصدومان با هفت دستگاه آمبولانس متعلق به پایگاه های پاپایی، صبا، اسفناج، ایجرود، حلب و خیام، به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان و یک نفر دیگر نیز به بیمارستان ایثار شهرستان ایجرود منتقل شدند و هشت نفر از مصدمان نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند و از اعزام به بیمارستان امتناع کردند.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب دیدگی مربوط به ناحیه سر و صورت بود، اظهار کرد: یکی از مصدومان نیز بر اثر شدت آسیب و ضربه وارده به سر دچار ایست قلبی و تنفسی شده و متاسفانه به علت شدت آسیب در دم جان سپرده بود.
جعفری روحی اظهار داشت: در بررسی اولیه این فرد حادثه دیده فاقد علائم حیاتی بود و پس از اقدامات اورژانسی پیش بیمارستانی و حین عملیات احیاء قلبی ریوی به بیمارستان منتقل و در نهایت فوت وی توسط پزشک تایید شد.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آسیب دیدگی استان زنجان پزشک دانشگاه علوم پزشکی درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس

محمدباقر خلفی گفت: صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو ۴۰۵ در جاده کرج -چالوس اعلام شد و ۲ تیم امدادونجات از پایگاه شهرستانک به محل حادثه اعزام شدند.
 
خلفی افزود: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام اقدامات اولیه یک نفر از مصدومان توسط نیرو‌های هلال احمر، ۴ نفر توسط اورژانس و یک مصدوم با اورژانس هوایی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • حادثه رانندگی در بروجن با ۷ مصدوم
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • هفت مصدوم و کشته بر اثر برخورد سواری تارا و پراید در بویین میاندشت
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت / ۴ کشته و ۳ مصدوم
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت
  • واژگونی مینی‌بوس در محور سوادکوه ۱۰ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی مینی‌بوس در محور سوادکوه ۱۳ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه ۱۳ مصدوم برجا گذاشت