Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق بریک که چهارشنبه گذشته از مقامش به عنوان «مامور پیگیری شکایت نظامیان» بازنشسته شد، در گفتگو با سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم، گفت: کاهش تعداد اردوهای نظامی، کم شدن زمان خدمت سربازی مردان باعث ایجاد شکاف میان ماموریت نظامیان و تعداد نیروها شده است که غیر قابل ترمیم است.

سرلشکر «اسحاق بریک» افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب اذعان کرد که ارتش اسرائیل در انتقال سریع نیروها به میدان نبرد مشکلات زیادی دارد و فاقد توانایی ورود به جنگ جدیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اشتباه فاحش را گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل آن زمان مرتکب شد که وی تمرکز بر روی مسائل مدیریتی، نظارتی و پیگیری فعالیت های میدانی جنگ را رها کرد.

بریک ادامه داد: فرماندهان بلندپایه اسرائیل از جمله چند سرتیپ به من اعلام کردند که شرایط ارتش بسیار اسفناک است اما آنها می ترسند، این سخنان را به صورت علنی بر زبان بیاورند.

این سرلشکر بازنشسته ارتش صهیونیست ها اعتراف کرد: اگر اکنون جنگی پیش آید، خسارت و شکست ما، قابل مقایسه با جنگ سال ۱۹۷۳ (جنگ اکتبر مصر و اسرائیل) نخواهد بود.

بریک خاطرنشان کرد: جنگ آینده اسرائیل در چهار جبهه است و کرانه باختری رود اردن یک آتش فشان خاموشی است که تا الان به صورت حقیقی فعال نشده است، اما در صورت فعالیت واقعی آن، دیگر جبهه ها را نیز تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

این افسر بلندپایه پیشین ارتش تل آویو چندی پیش هم گفته بود: فرماندهان و افسران ارتش اقدام به گمراه کردن افکار عمومی درباره آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ می کنند.

بریک در آن زمان گفته بود: ارتش از ضعف و کمبودهای زیادی رنج می برد، اما فرماندهان نظامی اسرائیل واقعیت ها را پنهان می کنند، ما در ارتش دچار بحران شدید در نیروی انسانی، ذخیره سازی سلاح و مهمات و تعمیر ادوات نظامی چون تانک و نفربر هستیم.

این نخستین باری نیست که این افسر کارکشته صهیونیستی، ضعف مفرط ارتش تل آویو را فاش می کند، وی آگوست (مرداد/ شهریور) گذشته نیز در گزارشی رسمی به فرماندهان ارتش صهیونیستی بر عدم آمادگی ارتش تل آویو برای جنگ احتمالی در آینده تاکید کرده بود.

آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گزارش بریک را نپذیرفت و همین امر موجب درگیری لفظی میان دو طرف در رسانه های صهیونیستی شد.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم

طبق گزارش  خبرگزاری سما، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک و مکالمات و اطلاعیه‌هایی استفاده خواهیم کرد.

در همین ارتباط، رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که بر اساس برآوردها، حدود ۱۰۰ هزار غیرنظامی در شرق شهر رفح که تخلیه خواهند شد، زندگی می‌کنند.

این رادیو افزود که تصمیم آغاز کوچاندن ساکنان رفح روز گذشته در شورای جنگ اتخاذ شده است.

این رسانه صهیونیست همچنین گزارش داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی شب گذشته با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا آغاز روند کوچاندن ساکنان رفح را به او اعلام کرد.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز گزارش داد: عملیات تخلیه جزیی با موافقت سطوح سیاسی انجام می‌شود و عملیاتی موقت است و به تدریج با توجه به ارزیابی‌های جاری، وضعیت پیشرفت خواهد کرد.

منابع صهیونیست اعلام کردند که قبل از شروع حمله به رفح، طبق ارزیابی‌ها، عملیات کوچاندن ساکنان این منطقه دو تا سه هفته به طول خواهد انجامید.

این درحالی است که منابع فلسطینی از پخش اطلاعیه‌ها و بنر‌هایی از سوی هواپیما‌های رژیم صهیونیستی بر فراز رفح خبر دادند.

این تحرکات صهیونیست‌ها در حالی است که روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه توفیقی تاکنون نداشته است و از سویی مقامات رژیم صهیونیستی پس از عملیات موفق رزمندگان مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم در نوار غزه بر طبل جنگ کوبیده و از حمله به رفح خبر می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • منطقه امن کجاست؟+ فیلم
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • آرایش جنگی تانک‌های اسرائیل در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد