Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد مصوبه معاینه فنی اتوبوس های خط واحد برای رفع آلایندگی آن را به اجرا درنیاورده است.

احمدرضا کلماتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان، مقرر شد شهرداری بجنورد نسبت به رفع دودزایی و دریافت گواهی معاینه فنی اتوبوس ها مبادرت داشته باشد اما این امر تا کنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه اتوبوس های دودزا یکی از منابع آلاینده هوای شهر بجنورد است که انتظار می رود شهرداری نسبت به نوسازی ناوگان و رفع دودزایی اتوبوس ها اقدام کند.
وی گفت: کاسه ای بودن و شرایط توپوگرافی شهر بجنورد ایجاب می کند توجه به منابع آلایندگی هوا بیش از پیش مورد توجه باشد.
کلماتی گفت: حل مشکلات مربوط به آلودگی هوا در شهر بجنورد کار بسیار دشواری خواهد بود زیرا وضعیت شهر سبب ماندگاری بیشتر هوا شده و حتی وزش بادها نمی تواند هوای آلوده را جابه جا کند.
وی گفت: بنابراین ضروری است از بروز مشکلات بیشتر در آلودگی هوا جلوگیری شود.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: علاوه بر صنایع و خودروها، ریزگردها هم از عوامل آلاینده هوای استان هستند که البته شناسایی کانون های گرد و غبار و ریزگردهای محلی استان در حال پیگیری است.
وی با اشاره به خشکسالی ها و کاهش پوشش گیاهی مراتع و عرصه های طبیعی گفت: بستر رودخانه های خشک، مخزن خشک سدها، زمین های تخریب و رها شده و زمین های بیابانی می توانند به عنوان کانون های گرد و غبار در استان عمل کنند.
کلماتی، منشا پیدایش بخشی از ریزگردهای خراسان شمالی را در سایر استان ها و نیز خارج کشور دانست و گفت: بخشی از گرد و غبار نفوذی به استان، از دشت بزرگ قره قوم ترکمنستان خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست آلودگي هوا خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی فاروج از کشف ۴۷ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌