Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی جذب دانشجویان در تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد رضا دارابی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با نمایندگان عالی کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان و  ترکمنستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۹۶۰ عضو هیات علمی در رده های مختلف علمی، ۹ هزار و ۵۲۱ و ۲۳ هزار کارمند بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور محسوب می شود اظهار کرد: با توجه به برنامه ها و اقداماتی که در این دانشگاه صورت گرفته است در حال حاضر این دانشگاه آمادگی جذب دانشجویان در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دارابی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰ دانشجوی خارجی در مقاطع عمومی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: در مقاطع عمومی با توجه به اینکه مدت زمان تحصیل طولانی است دانشجو باید به زبان فارسی مسلط باشد اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش به زبان انگلیسی خواهد بود.   رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران وجوه مشترک دینی، مذهبی و زبانی زیادی با کشورهای همجوار دارد و این امر فرصت مناسبی برای تحصیل در این کشور محسوب می شود.   وی با اشاره به توانمندی های علمی، پزشکی و تجهیزاتی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه اظهار کرد: این امر موجب شده است که بیماران از کشورهای مختلف برای درمان بیماری خود به مشهد مراجعه کنند.   دارابی با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت یکی از اولویت های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شمار می رود خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امکانات مناسبی که در مراکز درمانی این دانشگاه ایجاد شده است، تلاش می شود بهترین نوع خدمات به بیماران و مراجعین ارائه شود.   رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران در تمامی زمینه های  اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیشرفت های زیادی داشته است تصریح کرد: دراین مدت حوزه سلامت و ارتقاء شاخص های بین المللی بهداشتی و سلامتی ایران پیشرفت های شگرفی داشته اشت.   وی تاکید کرد: به جرات می توان گفت اگر در قبل از انقلاب اسلامی در بعد انسانی و تجهیزات پزشکی و علم طب وابسته به خارج بودیم امروز در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی، اقدامات درمانی و بهداشتی متکی به خود هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود گردشگران سلامت در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

داوود خوش‌شکن در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت گردشگری سلامت مشهد در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آن‌ها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا(ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن بیان کرد: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور خاطرنشان کرد: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در سطح کشور را دارد. پس از مشهد شهرهای قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارزیابی درآمدزایی گردشگری سلامت در مشهد طی سال گذشته گفت: درآمد خوبی در گردشگری سلامت کسب کرده‌ایم، ضمن اینکه درآمد بسیاری که از این طریق وارد کشور می‌شود ثبت نمی‌شود. این رقم ثبت شده، شاید یک‌چهارم یا یک‌پنجم درآمد مشهد از گردشگران سلامت در سال گذشته بوده باشد. پولی که گردشگران سلامت به مطب پزشکان، لیدرها، مراکز تفریحی و گردشگری و... می‌دهند ثبت نمی‌شود. ما فقط عددی که در بیمارستان و سامانه ثبت شده را اعلام می‌کنیم و از سایر هزینه‌های گردشگران به صورت دقیق اطلاعی نداریم.

خوش‌شکن بیان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱ درآمد ما از گردشگری سلامت تقریبا ۲ برابر شده است، این در صورتی است که تعداد بیماران ما ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس