Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون امور بانوان و خانواده رئيس جمهوري گفت: در ستاد ملي زن و خانواده، سياست هاي مربوط به شاخص هاي عدالت جنسيتي تصويب و براي اجرا به همه دستگاه ها ابلاغ شده و هدف غايي آن دستيابي به عدالت جنسيتي است.

به گزارش ايرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در نشست انتقال تجارب موفق حوزه زنان در مديريت شهري افزود: انتقال و تبادل تجربيات و شبکه سازي زنان که در شهرهاي مختلف کشور مسئوليت دارند اقدام شايسته اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: حضرت زينب(س) بهترين زن براي الگو سازي زنان محسوب مي شود که پيام آوري صادق بود و زندگي شگفت انگيزي داشت.
ابتکار اظهار داشت: نقش و اهميت توجه به موضوع زنان و خانواده در مديريت شهري اهميت بسزايي دارد و يکي از محورهاي توسعه پايدار شهرها است.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت: بدون برنامه ريزي موثر براي زنان و خانواده نمي توان به اهداف کلان دست يافت و بايد مبتني با هر برنامه اي به سمت تحقق عدالت گام برداشت.
وي خاطر نشان کرد: در مديريت شهري بايد به مفهوم عدالت جنسيتي پرداخت تا همه زنان و مردان از خدمات مديريت شهري بهره مند شوند.
ابتکار ادامه داد: اين خدمات بايد حقوق اوليه را تامين و مطالبات زنان و خانواده را با نگاه وسيعتر جواب دهد و عدالت جنسيتي در همه دستگاه ها اجرا شود.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت: اگر شوراي شهر شاخص هاي مربوط به عدالت جنسيتي را تصويب کند مي توان بر اساس اسناد فرادستي در برنامه ساليانه شورا به عنوان يک محور مطرح شود.
وي با بيان اينکه دولت در لايحه بودجه سال 98 گام هاي خوبي برداشته است، اضافه کرد: 30 درصد پست هاي مديريت طي چهار سال بر اساس شايستگي و توانمندي به زنان واگذار شود.
ابتکار تاکيد کرد: حدود 60 درصد در استانداري ها در مورد واگذاري پست هاي مديريتي به زنان نسبت به سال قبل رشد داشته است.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت:در برنامه ريزي شهري هم بايد شاخص هاي دوستدار خانواده را در نظر بگيريم و به دنبال آن چهره خشن شهري را با برنامه ريزي تغيير دهيم و عناصري که آرامش و نشاط را به شهر باز مي گرداند شناسايي کنيم.
ابتکار به اجراي طرح گفت و گوي ملي خانواده در بيشتر شهرها اشاره کرد و افزود: اين طرح با بهره گيري از مشارکت تشکل هاي مردم نهاد، شهرداري ها و مدارس در تلاش است تا نشان دهد خانواده در معرض همه آسيب هاي اجتماعي قرار دارد.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت: در خانواده دچار اختلال ارتباطي شده ايم و اين اختلال اعضاي آن را از هم جدا کرده و امروز ارتباط بين نسلي به يکي از مشکلات نهاد خانواده تبديل شده است.
وي يادآورشد: موضوع گفت و گوي ملي خانواده يک بحث کليدي است و بايد براي اجراي آن همکاري داشت.
ابتکار اظهار داشت: اکنون عدالت جنسيتي و گفت و گوي ملي خانواده در عالي ترين سطح مديريت شهري و مصوبات شوراي اسلامي شهر بايد از محورهاي برنامه هاي پنج ساله شهري باشد.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت: در مورد توانمندسازي زنان، زنان سرپرست خانواده در اولويت هستند که توان افزايي يکي از نيازهاي آنان محسوب مي شود.
وي بر لزوم حمايت از استارت آپ ها (کسب و کارهاي نوين ) براي اشتغالزايي بانوان تاکيد و خاطرنشان کرد: بايد با تاسيس خانه استارت آپي مرکزي براي حضور جوانان و فعالان در حوزه کار آفريني و کسب و کارهاي خلاقانه ايجاد کرد.
تهرام/3001 / 1539 /
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم بازیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بار‌ها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است