Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  مسیح اله سلطانی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی استان که در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان برگزار شده بود، عدم نیازسنجی لازم در ارائه آموزش ها و مهارتها به دانش آموزان و دانشجویان را از عوامل عدم توسعه کارآفرینی دانست و گفت: بر این اساس رویکرد اعمال شده در گذشته، وضعیت اشتغال استان چندان مناسب نبوده و آنگونه که باید نتوانسته پاسخگوی مطالبات بازار کار و نیازهای این حوزه در استان زنجان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نتیجه عدم نیاز سنجی دقیق، نبود بررسی های کارشناسانه و پذیرش زیاد دانشجویان در دانشگاه ها موجب انباشت فارغ التحصیلان دانشگاهی شده و همین امر بر مشکل بیکاری دامن زده است.
سلطانی اظهار داشت: در مجموع 21 درصد جامعه بیکاران را جوانان تشکیل می دهند که متاسفانه نیمی از آنان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و بر این اساس باید دانشجویان و دانش آموزان، بدنبال کسب مهارت های لازم عملی برای ورود به بازارهای کار باشند.

وی در ادامه، موضوع آسیب های اجتماعی را یکی از مشکلات اصلی دولت برشمرد و افزود: در سه سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد استان زنجان اقداماتی در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اضافه کرد: توجه به حوزه اشتغال از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی بوده که بخشی از اعتبارات در این حوزه به روستاها به ویژه مناطق حاشیه نشین اختصاص یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهارت آموزی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان توسعه کارآفرینی رویکرد عملیاتی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان