Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولگ آرتمیوف کیهان‌نورد روسیه، معتقد است که همکارانش باید آزمایش‌های زندگی در انزوا را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا؛ وی در کنفرانس مطبوعاتی که در زوزدنی گارادوک، محل آموزش و زندگی فضانوردان روسیه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد گفت: من از طرفداران چنین آزمایش‌هایی هستم. گرچه این واقعیت که سفر به ماه و مریخ ممکن است به زودی جامه عمل نپوشاند اما لازم است که فضانوردان با انجام چنین آزمایش‌هایی، خود را برای پروازهای طولانی و سفر به دور دست‌ها آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اشاره کرد که از تمرین‌های زندگی در محیط‌های محدود فضانوردان با تجربه یا بدون تجربه در ایستگاه فضایی بین‌المللی سود می‌برند و میزان مشارکت آنها را بالا می‌برد.

وی افزود: من معتقدم این آزمایش که قرار است یک مورد آن با حضور یوگنی ترلکین فضانوردی که به فضا پرواز کرده است، به زودی آغاز شود، مسلما نتایج خوبی خواهد داشت که ما می‌توانیم در ایستگاه فضایی بین‌المللی از آن سود ببریم. البته به نظر من بهتر است در هر آزمایش باید یک فرد با تجربه حضور داشته باشد، کسی که پرواز فضایی داشته و می‌تواند تجربه را به کسی که هنوز پرواز نکرده است انتقال دهد.

پیشتر مارک بلاکوفسکی مدیر رئیس پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی روسیه گزارش داد که آزمایش سیریوس در مورد جداسازی 4 ماهه از 1 مارس 2019 آغاز خواهد شد. این آزمایش پرواز به ماه را برای یک گروه از داوطلبان به سرپرستی یوگنی ترلکین شبیه‌سازی می‌کند: پرواز به ماه، هدایت یک کاوشگر بدون سرنشین برای جستجو محل فرود، فرود چهار خدمه برای انجام عملیات در سطح ماه، اقامت تعدادی از خدمه در مدار ماه و هدایت از راه دور کاوشگران برای آماده‌سازی پایگاه و بالاخره بازگشت به زمین.

تحقیقات بین المللی علمی در ایستگاه منحصر به فرد سیریوس انجام می‌شود که مجموعه‌ای از آزمایش‌هایی است برای آماده شدن برای پروازهای دور فضایی، عمدتا به ایستگاه مداری در اطراف ماه. شرکت‌کنندگان در این تحقیق از 17 روز تا یک سال جداگانه در این مجتمع تجربی زیر نظر موسسه بررسی مسایل زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه انجام خواهند شد.

اولین نمونه از آزمایش‌های مشترک روسی-آمریکایی سیریوس در نوامبر 2017 به مدت 17 روز انجام شد و اعضای این گروه بیش از 60 آزمایش مختلف را انجام دادند. در ماه‌های آینده نخست آزمایشی در مورد جداسازی چهار ماهه باید انجام شود، سپس یک آزمایش هشت ماهه و سپس جداسازی یک ساله مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

وحید فروغی زاده  اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • بازگشت عمره گزاران یزدی به استان
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران