Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:54:47 GMT

تحلیل تکنیکال از روند قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۶۹۵۴

تحلیل تکنیکال از روند قیمت طلا

گرچه انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا موجب کاهش قیمت طلا شده ولی تحلیلگران اقتصادی هنوز امیدوارند قیمت طلا طی روزهای آینده مجددا به سوی قیمت 1300 دلاری حمله کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از کیتکو نیوز، قیمت طلا طی هفته گذشته تا مرز 1300 دلار در هر اونس افزایش یافت ولی انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا و تقویت ارزش دلار بار دیگر قیمت این فلز گرانبها را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی هنوز امیدوارند که طلا طی روزهای آینده بار دیگر در مسیر دستیابی به سطح مقاومتی 1300 دلاری حرکت خواهد کرد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر 312 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد کیتکو در این باره گفت: تحلیل تکنیکال نشان می دهد که طلا می تواند در کوتاه مدت روند صعودی داشته باشد و سطح مقاومتی 1300 دلاری را لمس نماید.

جاناتان باتلر دیگر تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: ریسک های ژئوپلیتیک می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت باشد. ادامه تعطیلی دولت آمریکا، تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس می تواند فشار زیادی را بر بازارهای مالی وارد کند و این عامل به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: جنگ تجاری آمریکا و چین نیز یک عامل مهم برای قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود. اگر طلا بتواند بالاتر از 1300 دلار تثبیت شود، این یک نقطه عطف مهم برای بازار فلزات گرانبها خواهد بود.

منبع: سایت طلا

منبع: تابناک

کلیدواژه: طلا اونس بازار طلا پیش بینی جنگ تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد