Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - دولت دانمارک با همکاری شهرداران کپنهاگ طرح جدیدی را برای ساخت 9 جزیره جدید در نزدیکی ساحل این شهر ارائه کرده است. قرار است سرزمین هایی که از اجرای این طرح ایجاد می شوند، برای فعالیت های تفریحی، صنعتی و تولید انرژی سبز به کار گرفته شوند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این پروژه Holmene نام دارد و در فاصله 10 کیلومتری جنوب کپنهاگ اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این 9 جزیره با استفاده از خاک حاصل از حفاری تونل های مترو و پروژه های ساختمانی که میزان آن به 26 میلیون متر مکعب می رسد، تامین شود.
جزایر 9 گانه کپنهاگ سه میلیون متر مربع فضای جدید را در اختیار می گذارند که شامل مناطق تجاری و صنعتی و مناظر طبیعی برای فعالیت های ورزشی و گردشگری خواهد بود.
تولید انرژی سبز یکی از نقاط تمرکز اصلی این پروژه است و این جزایر محل استقرار توربین های بادی و بزرگترین کارخانه تبدیل ضایعات به انرژی در شمال اروپا خواهند بود.
علاوه بر جزایر 9گانه قرار است ساختارهایی برای جلوگیری از سیلاب و همچنین صخره ها و جزایر کوچکی برای حمایت از حیات وحش محلی در این منطقه ساخته شود.
انتظار می رود عملیات ساخت این جزایر در سال 2020 میلادی آغاز و در سال 2040 تکمیل شود. هزینه ساخت این جزایر حدود 425 میلیون یورو تخمین زده می شود. قرار است این جزایر به ترتیب ساخته شوند و اولین جزیره ظرف 6 سال آینده آماده بهره برداری شود.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي انرژي سبز توربين بادي انرژي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان

 پژمان اختری اظهار داشت: واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: با راه اندازی واحد شماره چهار، فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام رسیده و هر چهار واحد با آمادگی کامل به استقبال روز‌های گرم سال می‌رود.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: تولیدحداکثری وکاهش نرخ خروج اضطراری به عنوان یکی از اهداف مهم این مجموعه در سال جاری خواهد بود.

 نیروگاه شهید مفتح همدان متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت هزار مگاوات به عنوان اولین و تنها مرکز تولید انرژی الکتریکی با استفاده از پساب تصفیه شده شهری در کشور، علاوه بر تأمین دو درصد برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور، نقش مهمی در پایداری برق استان همدان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد