Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم روز پرستار با حضور دکتر سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و اعضای جامعه پرستاری ایران صبح امروز (شنبه) در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

دکتر سعید نمکی سرپرست بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه اقدامات حوزه پرستاری گفت: در 23 کشور شرق مدیترانه رتبه اول را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز با شیوع بیماری های غیرواگیر، جمعیت سالمندی مواجه هستیم، با مشکل سلامت مردان مواجه هستیم، مردان معمولا اهل چکاب نیستند، برای چنین ساختاری مگر می توان با یک گروه خاص مملکت را اداره کرد، بزرگترین رکن نظام سلامت می توانند پرستاران باشند اما باید نگاه ها به این قشر جامعه تغییر کند

سرپرست بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من از دکتر لاریجانی خواستم که اقداماتی در راستای تحول در کارشناسی پرستاری انجام دهند، پرستار باید در نظام ارائه خدمت نقش آفرینی داشته باشد. من از دوستان خواستم طرح تحول سلامت را با قدرت ادامه دهند اما باید اولوت ها تعریف شود، جایگاه ها بازنگری شود که چه خدمت هایی از چه کسانی انتظار داریم.

وی افزود: باید گسست بین طبیب، پرستار و ماما از بین برود، امروز روز وفاق ملی است. یکی از سیاست های ناپسند این است که جایگاه پرستار را پایین ببریم و جایگاه پزشک را بالا ببریم.

نمکی در زمینه مشکلات صنفی و معیشتی پرستاران بیان کرد: من حدود 95 درصد بودجه کشور از پوتین سرباز، تا غذای زندانی را مدیریت می کنیم، قرار شد 18 هزار پرستار را جذب کنیم.

وی اظهار داشت: در نظر داریم جایگاه های ویژه ای برای ارائه خدمت برای پرستاران در نظر بگیریم، برای بخش خصوصی تمهیداتی در نظر داریم احیای بخش خصوصی در کنار بخش دولتی را در دستور کار خود داریم. در رابطه با تعرفه و کارانه پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

سرپرست بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستاران باید به کمک اصلاح ساختارها بیایند و به بنده و وزارت بهداشت یاری فکری دهند تا بتوانیم اینترگریشن طرح تحول را در نظام سلامت محقق کنیم.

انتهای پیام/

31 / 167 سرپرست وزارت بهداشت طبیب پرستار ماما روز پرستار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرپرست وزارت بهداشت طبیب پرستار ماما روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد