Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:51:43 GMT

دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۷۸۵۲

دوران پرافتخار اندی ماری در قاب تصویر

تنیسور بریتانیایی در ۱۴ سال دوران حرفه‌ای‌اش عناوین متعددی به دست آورد.

به گزارش ایسنا، اندی ماری یکی از پرافتخارترین تنیسورهای جهان، دیروز (جمعه) در نشست خبری اعلام کرد در سال جاری از جهان تنیس خداحافظی می‌کند. تنیسور بریتانیایی با چشمان گریان گفت که مشکل جسمانی‌اش اجازه نمی‌دهد بیش از این در رقابت‌ها حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماری امیدوار است در مسابقات ویمبلدون هم شرکت کند اما ممکن است تنیس اپن استرالیا آخرین حضورش باشد. در ادامه به دوران موفق تنیسور ۳۱ ساله اشاره می‌شود.

ماری دوران حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۵ با حضور در تنیس ویمبلدون آغاز کرد. او تنها ۱۸ سال داشت و در دور سوم این رقابت‌ها حذف شد. تنیسور بریتانیایی نخسین مسترز خود را در مادرید و در سال ۲۰۰۸ به دست‌آورد. او توانست در فینال ژیل سیمون را شکست دهد. ماری درسال ۲۰۱۰ توانست در مسترز شانگهای راجر فدرر را شکست دهد. این هفتمین مسترز او محسوب می‌شد. ماری تنها گرند اسلم کسب نکرده بود. تنیسور بریتانیایی پس از این که سه سال در نیمه نهایی شکست خورد در سال ۲۰۱۲ بالاخره به فینال ویمبلدون رسید. او در دیدار نهایی با نتیجه ۳ بر یک از  فدرر شکست خورد.  یک ماه پس از این شکست تلخ ماری در المپیک لندن حاضر شد. او توانست جبران کند و مدال طلای المپیک را به دست آورد. ماری در نهایت در جولای ۲۰۱۳ نخستین گرند اسلم خود را فتح کرد. او با شکست نواک جوکوویچ قهرمان تنیس ویمبلدون شد. تنیسور بریتانیایی در این سال جایزه لاروس را که به بهترین ورزشکار سال داده می‌شود را کسب کرد. هواداران اسپانیایی از دومین قهرمانی ماری در مسترز مادرید خوشحال نشدند چون تنیسور بریتانیایی با پیروزی برابر رافائل نادال این عنوان را به دست آورد. ماری در خنت بلژیک رهبر تیم تنیس بریتانیا در جام دیویس ۲۰۱۵ بود. این تیم که از ماری، دنیل اوانز، دومینیک اینگلوت، جیمی ماری، جیمز وارد، کیل ادموند و لئون اسمیت تشکیل می‌شد جام قهرمانی را بالای سر برد. انگلیس از سال ۱۹۳۶ نتوانسته بود این جام را به دست آورد. تنیسور بریتانیایی در سال ۲۰۱۶ برای دومین بار فاتح تنیس ویمبلدون شد. او از آخرین پیروزی‌اش در سال ۲۰۱۳ نتوانسته بود به فینال گرند اسلم صعود کند تا این که سه سال بعد این اتفاق افتاد و توانست در دیدار نهایی میلوش رائونیچ را در سه ست شکست دهد. ماری برای دومین دوره پیاپی به فینال تنیس المپیک صعود کرد. این بار در ریودوژانیرو خوان مارتین دل پوترو را پیش رو داشت و توانست حریف آرژانتینی‌اش را شکست دهد. ماری در تور ATP لندن به فینال صعود کرد و با شکست جوکوویچ جام قهرمانی را بالای سر برد. همچنین سال را به عنوان مرد شماره یک جهان به پایان رساند و این جایزه را به دست آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اندی ماری تنیس ویمبلدون تنيس جام دیویس راجر فدرر رافائل نادال گرند اسلم نواک جوکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از 12سال غرب آسیا که از سوم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود با قهرمانی تیم دختران کشورمان همراه شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیئت تنیس خراسان شمالی است.

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • قهرمانی دختران تنیسور در غرب آسیا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند