Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر کشور با اشاره به لزوم توزیع هم‌افزای امکانات و اعتبارات در مناطق پر جمعیت گفت: خدمت‌رسانی شایسته‌ به مردم و توسعه متوازن سبب کاهش مهاجرپذیری شهرهای بزرگ می‌شود. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مهدی جمالی‌نژاد در آئین کلنگ‌زنی پروژه متروی اسلامشهر با اشاره به لزوم توسعه متوازن در کشور اظهار داشت: سندروم کلان‌شهری از مشکلات مهاجرپذیری شهرهای بزرگ است که به صورت آهن‌ربایی جمعیت شهرهای کوچک را جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بیان کرد: تهران به عنوان یکی از بزرگترین کلان‌شهرهای دنیا از مشکلات این چنینی بی‌نصیب نبوده و اگر با این شیب تند مهاجرت شهروندان از شهرهای کوچک به کلانشهرها روبه‌رو باشیم در آینده نه چندان دور شهرهای کوچک خالی از سکنه می‌شوند.

برخی استان‌ها از قطار توسعه متوازن جا مانده‌انداهواز|ارتقا همه جانبه و توسعه متوازن با نگاه به درون حاصل می‌شودقزوین|توسعه متوازن خدمات در مناطق محروم در اولویت قرار دارد

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با اشاره به لزوم توزیع هم‌افزای امکانات و اعتبارات در مناطق پرجمعیت افزود: باید با همدلی، همگرایی و هم‌افزایی همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی کشور خدمت‌رسانی شایسته‌تری به مردم انجام شود که تحقق چنین موضوعی سبب توسعه متوازن در همه نقاط و رفع مشکلات مردم می‌شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه توسعه حمل و نقل گفت: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در حوزه حمل و نقل اقدامات چشمگیر و قبال توجهی انجام شده است که متأسفانه تمامی مسئولان و فعالان این حوزه در معرفی و شناساندن آن به مردم کمی کمرنگ عمل کرده‌اند این در حالی است که باید دستاوردها به خوبی شناسانده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات و موانعی در روند ساخت پروژه مترو اسلامشهر از سوی شهردار اسلامشهر و سایر مسئولان گزارش شده که با طرح آن در شورای عالی ترافیک تلاش می‌کنیم تا موانع را برطرف شده و این پروژه به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران