Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@02:40:25 GMT

عریقات: روی پیشانی اعراب کلمه "احمق" نوشته شده؟

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۸۷۱۱

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهارات اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه این کشور در قاهره را که گفته بود، کشورش به منزله عامل خیر برای منطقه است، به تمسخر گرفت و در واکنش به آن خطاب به پامپئو گفت: روی پیشانی اعراب کلمه "احمق" می‌بینی؟   به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پامپئو در دانشگاه آمریکایی قاهره مدعی شده بود که کشورش منبع خیر برای منطقه است و صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را محقق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عریقات در ادامه به دلیل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از طرف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و پافشاری او بر حذف مساله پناهجویان و آوارگان فلسطینی از مذاکرات، تعطیلی کنسولگری آمریکا در قدس، تعطیلی دفتر کمیساریای سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن و قانونی دانستن شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها احتمال انجام چنین تلاشی از جانب آمریکا برای تحقق صلح را اندک دانست.   دبیرکل کمیته اجرایی ساف تاکید کرد: گفته‌های وزیر خارجه آمریکا با اینکه "جنایات جنگی" که اشغالگران علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شوند، "دفاع از خود" توصیف شود، تعارض دارد.   او در ادامه یادآور شد که دولت آمریکا تمامی کمک‌ها به فلسطینی‌ها از جمله کمک‌های آنروا (آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی)، کمک‌هایی که به بیمارستان‌های قدس می‌شوند را قطع کرده و کشورهایی که در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی به نفع فلسطین رای می‌دهند را تهدید کرده و به تلاش‌های خود برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری و قدس با هدف نابودسازی طرح ملی فلسطین با این ادعا که این مسایل صلح را برقرار نمی‌کنند، ادامه می‌دهد تمام این مسائل منجر به تحقق صلح نخواهند شد.   در دسامبر ۲۰۱۷ که ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، رهبری فلسطین رایزنی‌های خود را با دولت آمریکا متوقف و نظارت انحصاری این کشور بر هر روند صلحی را رد و از طرف‌های مختلف برای این کار دعوت کرد.   * ایسنا 

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • معنی جالب ریشه کلمه ورجه وورجه + فیلم
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین