Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:02:42 GMT

نانواها حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۸۹۸۲

نانواها حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: باید قیمت نان منطقی باشد و هم هوای مصرف کننده و هم تولیدکننده را داشت.

"مجید نژادبیگلری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره افزایش قیمت نان در کرمان اظهار کرد: ما افزایش قیمت آرد و گندم نداشته‌ایم و نانوایان دولتی با آرد  یارانه‌ای قیمت مصوب آذر ماه ۹۳ پخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید این قیمت اصلاح شود اما نانوایان نباید خودسرانه قیمت نان را افزایش بدهند و ۲۸ آیتم در افزایش قیمت در نظر گرفته می‌شود.

نژادبیگلری بیان کرد: در سطح ملی رییس جمهور و در استان استاندار و مدیران دستگاه‌های مربوطه در قیمت گذاری نان مسئولیت دارند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اشاره به افزایش قیمت خودسرانه نان توسط برخی نانواها گفت: پیگیر هستیم در این زمینه تعیین تکلیف شود زیرا هرج و مرج خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه چهار ماه قبل بخشنامه‌ای آمد که ۱۰ درصد افزایش قیمت بدهیم که این (۱۰ درصد افزایش نسبت به قیمت مصوب سال ۹۳) کار را مشکل‌دارتر می‌کند، گفت: باید قیمت نان منطقی باشد و هم هوای مصرف کننده و هم تولیدکننده را داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش قیمت نان منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (داروهای OTC) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای داروهایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می باشد و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه داروهای OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌ شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه