Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست مدیران کل ادارات متولی امر زمین و مسکن از ضرورت تهیه نقشه کاداستری و تثبیت مالکیت شش میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، رضا طالبی زاده در نشست مدیران کل ادارات متولی امر زمین و مسکن که با حضور مدیران کل منابع طبیعی شمال و جنوب، راه و شهرسازی شمال و جنوب، اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل شد، گفت: در اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگار ادارات متولی امر زمین و مسکن باید مستندات و نقشه کاداستری قریب ۶ میلیون هکتار باقیمانده از اراضی ملی استان را تهیه و به ادارات ثبت تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: تثبیت اراضی دولتی در اجرای قانون جامع حدنگار گامی مهم در راستای حفظ حقوق بیت المال است و هرگونه اعطای اعتبار و هزینه کرد در این زمینه، سبب صرفه جویی در هزینه هایی همچون اقدام برای رفع تصرف اراضی دولتی و جلوگیری از تشکیل پرونده های پیچیده در دادسراها و دادگاه ها می شود.

 

این مقام قضائی با اشاره به وجود برخی اختلافات برای تعیین محدوده معادن و مرز شهرستان ها گفت: ادارات متولی امر زمین و مسکن مکلف اند نقشه تقسیمات کشوری را به عنوان مرز بین استان ها و شهرستان ها مدنظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری در قالب 177 سند مالکیت تک برگ بیش از هفت هزار رقبه از موقوفات سطح استان سنددار شده اند؛ نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه بر متولیان موقوفات را از نوع نظارت استصوابی دانست و بیان داشت: با افزایش میزان نظارت موفق شده ایم استعلامات ثبتی را درکوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری رشد 400 درصدی صدور اسناد مالکیت موقوفات در شهرهای کرمان، رفسنجان و بم را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

 

در ادامه این نشست مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: اراضی ملی واقع در طرح هادی روستاها به بنیاد مسکن واگذار خواهد شد تا روند صدور اسناد مالکیت روستایی سرعت یابد.

 

 

مدیر کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان نیز با اشاره به اینکه با پیگیری های اداره کل ثبت استان بیش از 96 درصد اراضی ملی جنوب استان تثبیت مالکیت شده است، بیان داشت: در آینده نزدیک شاهد جشن کاداستر در جنوب استان خواهیم بود.

 

 

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بییان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 1300 سند مالکیت روستایی صادر شده است؛ گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری عملکرد بیش از دو برابر سهمیه را در زمینه تثبیت اراضی دولتی داشته ایم.

 

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از لزوم تسریع در روند اسناد مالکیت اراضی تحت تولیت این اداره کل در شهرهای سیرجان، شهربابک، بم ، ارزوئیه و کرمان خبر داد و بیان داشت: با تشکیل جلسات آموزشی برای نقشه برداران ادارات متولی امر زمین و مسکن می توان روند صدور اسناد مالکیت تک برگ را سرعت بخشید.

 

 

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز از آمادگی این اداره کل جهت تثبیت اراضی ملی واقع در محدوده شهرها خبر داد و ضمن بیان مسائل و مشکلات پیش رو از  تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و ادارات تابعه قدردانی کرد.

 

در پایان این نشست مقرر شد: کارگروهی متشکل از معاونین ادارات کل متولی امر زمین و مسکن تشکیل و ضمن برگزاری جلسات جهت رفع موانع و مشکلات احتمالی، پیگیری های لازم را برای تهیه نقشه ها و مستندات و سپس جانمایی و تثبیت انجام دهند.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز پرستار دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبي حضرت زینب س سالگرد حسن روحانی شیراز نماز جمعه طالبی زاده ثبت اسناد اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ی بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ی بالغ بر 7 هزار و 142 سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد.

سبقه‌ مسئله‌ی «اسناد رفسنجان قشم» به دهه چهل شمسی و اصلاحات ارضی مربوط می‌شود که طبق آن، اسناد اراضی کشاورزان منطقه قشم توسط دفترخانه‌ای در رفسنجان کرمان صادر شد، اما در فرآیند تعیین ابعاد و مشخصات اراضی منطقه قشم، مشکلاتی پیش آمد. از سوی دیگر بسیاری از افراد سودجو سند‌های جعلی به اسم سند رفسنجان ساخته بودند به طوری که اگر همه آن سندها، کنار هم قرار می‌گرفت، میزان املاک سنددار، دو برابر مساحت قشم می‌شد. 

بر همین اساس، محدوده اسناد موسوم به رفسنجان در قشم تعریف نشده و به همین دلیل تعارضات متعددی به وجود آمده و پرونده‌های زیادی تشکیل شده که این موضوع موجب کاهش ثبات مالکیت در جزیره قشم شده بود. 

در همین راستا، با پیگیری‌های مجدانه دستگاه قضایی و مشخصاً سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین سازمان منطقه آزاد، استانداری و ادارات جهاد و منابع طبیعی، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ی بالغ بر 7 هزار و 142 سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد و طی مراسمی با حضور رئیس قوه قضاییه، به صورت نمادین اسناد تک‌برگ حدنگاری شده این اراضی به 50 نفر از بزرگان و پیشکسوتان اهل تسنن و اهل تشیع قشم، اهدا شد.

رئیس قوه قضاییه در آیین واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از 51 سال اظهار کرد: از همه مردم عزیز قشم که به واسطه اینکه اسناد این اراضی چند دهه با مشکل مواجه بود عذرخواهی می‌کنم و از تمام مسئولان در بخش‌های مختلف که برای واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم، اقدامات و پیگیری‌های متعددی را انجام دادند، قدردانی به عمل می‌آورم.

«قهرمانی» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این آیین اظهار کرد: فرآیند صدور اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم در ریل قرار گرفته و به زودی همه این اسناد تعیین تکلیف خواهند شد. 

وی اختلافات مردم با یکدیگر بر سر اسناد، عدم دارا بودم ارزش افزوده‌ی این اسناد و همچنین متزلزل بودن ثبات مالکیت در جزیره قشم را از جمله مشکلات اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم دانست و گفت: چنانچه این مشکل در سالیان گذشته مرتفع می‌شد، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم
  • واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال