Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين گفت: قزوين پس از گيلان رتبه دوم سطح و توليد فندق در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ايرنا، علي اکبري روز شنبه در کارگاه آموزشي اصول باغباني فندق که با حضور کارشناسان ميوه هاي سردسيري و خشک ، باغباني و پهنه و همچنين باغداران پيشرو فندق برگزار شد، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 200 هکتار از باغات استان به زير کشت فندق رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مسئول يادآور شد: ساليانه به طور متوسط 3 هزار تن فندق خشک در استان توليد مي شود.
اکبري، ارقام کشت شده اين محصول در باغ هاي قزوين را شامل ارقام داخلي و بومي مانند گرد اشکور، شصتک، زرآبادي، سياه الموت و ارقام خارجي شامل دوپي مونت ، فرتيل ،سگروب ، مرويل و گرده دهنده ها : نقرت و داويانا ذکرکرد.
به گفته وي اکثر باغات فندق استان در مناطق کوهستاني ، معتدل سرد و منطقه الموت توسعه يافته است. در اين کارگاه آموزشي در خصوص مسائلي پيرامون کاشت ، داشت ، انبارداري ، صنايع تبديلي و فرآوري ، هرس و جوانسازي ، ارقام جديد ، لزوم احداث باغات مادري و الگويي ، انتقال آب ، بازاريابي و صادرات مباحثي ارائه شد .
نکات مرتبط با اصول فني تغذيه فندق و بيماري ها بخصوص بيماري بلايت باکتريايي ( زوال) از ديگر مباحث مطرح شده در اين همايش يکروزه بود .
3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیا بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6092174

دیگر خبرها

  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود