Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اعلام این خبر، اظهار کرد: فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های اقوام و عشایر ایران، همواره جلوه‌گاه زیبایی از تلاش و پویش دیرپای این بخش از ملت ایران سرافراز بوده‌اند، از این رو توجه به سنت‌ها و آئین‌های بومی محلی اقوام و عشایر کشور، خطر بحران هویت را از بین برده و به قوام استقلال فرهنگی اقوام کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برگزاری جشنواره «ایل بانگ» در رشته‌های شعر، موسیقی، هنرهای سنتی و بازی‌های بومی محلی، با معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه های مختلف بومی محلی، عشایر و اقوام ایرانی، همراه خواهد بود.
خودآموز با اشاره به اینکه صیانت، حفاظت و معرفی میراث‌های فرهنگی هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر از اهداف این جشنواره است، تاکید کرد: ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکارهای فرهنگی هنری اقوام و عشایر از دیگر اهداف این جشنواره خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه با برگزاری جشنواره ایل بانگ، تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و همزیستی اقوام، بیش از پیش مشاهده خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر شور و نشاط و ایجاد امید به زندگی، فرهنگ ایرانی اسلامی نیز در بطن جوامع بومی و عشایری، اشاعه بیشتری پیدا کند.
خودآموز اضافه کرد: برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی روستائیان و عشایر در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری و همچنین استفاده از ظرفیت خودجوش مردمی در فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها و مناطق عشایری و نیز استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک شبکه و ساختار عظیم در سطح کشور، جهت رشد و توسعه فرهنگی و هنری روستاها و مناطق عشایری از دیگر نکات مثبت برگزاری این جشنواره به حساب می‌آید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی جشنواره اقوام و عشایر قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: جشنواره کوچ تا یکم خردادماه در پارک ولایت یاسوج برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره، با هدف معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها برگزار می‌شود.

طالبی پور با بیان اینکه جشنواره ملی کوچ فرهنگ اقوام، عشایر ایران را با نماد کوچ معرفی می‌کند، گفت: در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای معرفی ظرفیت‌های استان برگزاری جشنواره و همایش‌ها در سطح ملی است و در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری در بخش‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

کد خبر 6097380

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد