Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت نخستین اورژانس هسته‌ای کشور در بوشهر گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه کرده است. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر از برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر خبر داد  و اظهار داشت: در راستای تعیین زمان برگزاری رزمایش پرتوی بوشهر کمیته‌ای متشکل از جانشین قرارگاه پرتویی استان و نیروگاه اتمی بوشهر تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش پرتویی بوشهر باید در زمان فعالیت نیروگاه اتمی باشد تصریح کرد: زمان برگزاری رزمایش پرتوی بوشهر باید در زمان فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر باشد.

استاندار بوشهر، یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل را صیانت از سرمایه‌های انسانی دانست و افزود: در برگزاری رزمایش پرتوی بوشهر باید همه عوامل مرتبط همکاری لازم  داشته باشند.

گراوند آموزش پدافند غیرعامل به قشرهای مختلف را یک ضرورت دانست و گفت:برای ارائه آموزش پدافند غیرعامل در استان بوشهر تدوین برنامه ویژه امری مهم  و ضروری است و سرمایه گذاری در این زمینه و لازم است.

رزمایش «پرتوی» در بوشهر برگزار می‌شود معاون وزیر بهداشت: وضعیت آلودگی هوای عسلویه از تهران بدتر است مجوز زیست محیطی برای فاز سوم پتروشیمی بوشهر صادر می‌شود

وی با تاکید بر تقویت اورژانس هوایی استان بوشهر از ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر خبرداد و گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر تاکنون 9 میلیارد تومان هزینه کرده و با توجه به اینکه این پروژه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است انتظار داریم سازمان انرژی اتمی همکاری بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد.

استاندار بوشهر بر پایش مستمر وضعیت آب و هوای عسلویه تاکید کرد  و افزود:  پایش مستمر آب و هوای عسلویه باید مبتنی بر داده‌های علمی و نظارت دقیق باشد و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و محیط زیست استان هم بر فعالیت‌های این ایستگاه نظارت کنند.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین