Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های لهستانی، روز گذشته دو کارمند شرکت هواوی به اتهام جاسوسی برای دولت چین توسط پلیس لهستان دستگیر شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دو کارمند هواوی در لهستان به اتهام جاسوسی برای دولت چین دستگیر شدند. پس ازبازداشت منگ وانژو، رئیس امور مالی هواوی در کانادا، این دومین دستگیری کارمندان هواوی در دو ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اطلاعات یا «آژانس ضدجاسوسی» لهستان معتقد است شواهد کافی برای اثبات خرابکار بودن دستگیرشدگان را در دست دارد. یکی از این دو فرد، لهستانی و دیگری دارای ملیت چینی است. متهم چینی مدیر فروش هواوی است درحالی‌که شخص لهستانی Pitor D یکی از مقامات بلندپایه‌ی اسبق آژانس امنیت ملی لهستان است که هم‌اکنون در آژانس ارتباطات الکترونیک لهستان مشغول به کار است. طبق اعلام پلیس لهستان، هر دو این افراد برای سه ماه آینده در بازداشت می‌مانند و ممکن است با مجازات حبس ۱۰ ساله روبه‌رو شوند.

در سوی دیگر، هواوی ضمن اعلام آگاهی از موضوع، تاکنون از هرگونه اظهارنظر در رابطه با آن خودداری کرده است:

ما از اوضاع پیش‌آمده اطلاع پیدا کرده و در حال پیگیری موضوع هستیم. هواوی همواره تابع قوانین کشورهایی است که در آن‌ها فعالیت می‌کند و همواره از کارمندان خود می‌خواهد به قوانین و سیاست‌های کشور میزبان احترام بگذارند.

سخنگوی سرویس‌های امنیتی لهستان نیز در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفته است که اتهامات وارده مربوط‌به اقدامات فردی متهمین است و به‌طور مستقیم با شرکت هواوی ارتباطی ندارد.

به گزارش شبکه‌های تلویزیونی لهستان، نیروهای امنیتی دفاتر هواوی و اپراتور Orange را که اخیرا از تجهیزات هواوی برای عرضه‌ی آزمایشی ۵G استفاده کرده بود و همچنین محل کار Pitor D را مورد تجسس قرار داده‌اند. وزیر امور خارجه‌ی چین ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشرشده، از دولت لهستان خواست تا این پرونده را عادلانه بررسی کند.

شرکت چینی هواوی، دومین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان و سازنده‌ی مطرح تجهیزات مخابراتی، در یک سال اخیر در چندین جبهه درگیری داشته است. این درگیری‌ها زمانی شروع شد که اپراتورهای آمریکا فروش گوشی‌های هواوی را متوقف کردند و کارمندان دولت آمریکا از استفاده از دستگاه‌های این شرکت منع شدند. در ادامه دولت آمریکا از هم‌پیمان‌های خود در سراسر دنیا خواست که از تجهیزات شرکت هواوی استفاده نکنند و برخی کشورها مانند استرالیا و انگلستان این درخواست را پذیرفتند.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

شرکت سیسکو اعلام کرد هکرها از بعضی از دستگاه‌های امنیت دیجیتالی این شرکت برای نفوذ به شبکه‌های دولتی در سراسر جهان استفاده کرده اند.

به گزارش ایسنا، شرکت سیسکو سیستم در یک پست وبلاگ اعلام کرد تجهیزات «ادپتیو سکیوریتی اپلاینس» این شرکت، آسیب پذیریهای ناشناخته‌ای داشته که مورد بهره برداری یک گروه از هکرها به نام  UAT۴۳۵۶ قرار گرفته است.

در پست وبلاگ سیسکو، این گروه به عنوان هکرهای پیشرفته تحت حمایت دولتی، توصیف شده اند و اعلام شده است تحقیقات سیسکو، قربانیانی را شناسایی کرده که شامل شبکه‌های دولتی در سراسر جهان بوده اند. سیسکو اعلام کرد این آسیب پذیری، اکنون ترمیم شده است.

این شرکت در بیانیه ای، از مشتریانش خواست فورا اقدام کرده و نرم افزارشان را به روزرسانی کنند اما جزئیات بیشتری درباره این رخنه ها که می گوید مربوط به اوایل امسال است، اعلام نکرد.

تجهیزات امنیتی مانند روترها و سایر دستگاه‌های پیشرفته، به وسیله‌ای محبوب برای هکرهای پیشرفته تبدیل شده‌اند، زیرا در محیط شبکه هدف قرار دارند و نظارت بر آنها دشوار است.

سیسکو در پست خود هشدار داد شواهدی دیده است که نشان می‌دهد هکرهای UAT۴۳۵۶، به دستگاه‌های شبکه مایکروسافت و سایر فروشندگان علاقه دارند حمله کنند و احتمالا حمله می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) اعلام کرد در حال حاضر شواهدی مبنی بر تاثیر این فعالیت بر شبکه‌های دولتی آمریکا، تایید نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی