Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم – ايرنا- استاندار قم با اشاره به ضرورت ارتقاء خطوط حمل و نقل ريلي اظهار داشت: پروژه قطار سريع السير تهران-قم- اصفهان از اولويت هاي اصلي توسعه اي استان است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري قم، بهرام سرمست روز شنبه در جلسه بررسي وضعيت قطار سريع السير تهران- قم- اصفهان، با اشاره به اجراي اين خط ريلي به عنوان يکي از طرح هاي مهم ملي، افزود: اين قطار به دليل موقعيت راهبردي نقش قابل توجهي در بهبود زيرساخت هاي حمل و نقل و رونق گردشگري در قم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گردشگري زيارتي را اولويت توسعه اقتصادي قم دانست و گفت: زيرساخت هاي استان بايد متناسب به جايگاه و موقعيتش ارتقا يابد که احداث اين قطار سريع السير نقش مهمي در ارتقاي اين زيرساخت ها دارد.
سرمست، خاطرنشان کرد: مديران استاني بايد نگاه عملياتي به طرح هاي عمراني داشته باشند و اجرايي شدن اين طرح ها در زمان تعيين شده را با جديت پيگيري کنند.
استاندار قم همچنين افزايش ظرفيت قطارهاي مسافربري از قم را مورد تاکيد قرار داد وگفت: در راستاي ترغيب مردم به استفاده از حمل و نقل ريلي نيازمند فرهنگ سازي در اين زمينه هستيم.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان يکي از استثنايي ترين طرح هاي راه در استان قم است، که در زمان 40 دقيقه مسافران را از قم به ايستگاه راه آهن مرکزي تهران منتقل مي کند.
اين طرح از مصوبه هاي سفر کاروان دولت يازدهم به قم است که با سرمايه گذاري 5.2 ميليارد يورو اعتبار ارزي براي کل مسير در حال احداث مي باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازي و اداره کل راه آهن قم آغاز شد.
مسير قم به اصفهان حدود 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و مسير قم به تهران در مرحله تجهيز کارگاه است.
** توسعه گردشگري سلامت در استان قم ضروري است
همچنين استاندار قم روز شنبه در ديدار رئيس دانشگاه علوم پزشکي و برخي معاونان اين دانشگاه، ضمن تبريک ميلاد حضرت زينب (س) و روز پرستار، با اشاره به موقعيت قم به لحاظ زائرپذيري و واقع شدن در مرکز کشور، بر ضرورت تلاش دستگاه هاي دولتي براي توسعه ي گردشگري سلامت در استان قم تاکيد کرد.
سرمست با بيان اينکه چشم انداز استان به لحاظ برنامه ريزي در امر سلامت بايد مشخص باشد افزود: توسعه‌ي گردشگري سلامت به لحاظ موقعيت استان قم در بحث زائرپذيري از اهميت ويژه اي در راستاي ارزآوري برخوردار است.
وي با يادآوري آمار تصادفات محورهاي مواصلاتي اين استان، بيان داشت:‌ اين مسئله به حجم ماموريت هاي مسئولان درماني قم افزوده است که بايد با برجسته سازي خدمات قابل ارائه به هموطنان، زمينه ي جذب اعتبارات ملي براي ارتقاي امدادرساني به حادثه ديدگان در محورهاي مواصلاتي قم فراهم شود.
سرمست توزيع عادلانه ي امکانات رفاهي را از ديگر برنامه هاي دولت تدبير و اميد عنوان و تصريح کرد: افراد کم بضاعت بايد از امکانات پزشکي در مناطق محروم بهره مند شوند.
وي به تحصيل بيش از 2 هزار دانشجوي رشته هاي پزشکي در قم نيز اشاره و خاطرنشان کرد: جذب دانشجويان در رشته هاي تخصصي بايد با جديت دنبال شود.
7404/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم