Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستاران بیمارستان امام خمینی کرج امسال در شرایطی روز پرستار را سپری می کنند که اتفاقات و حواشی دو سال اخیر این بیمارستان آسیب های زیادی بر جسم و روح این قشر زحمت کش و دلسوز وارد کرده، که ممکن است غیر قابل جبران باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ وارد بیمارستان امام خمینی شدم بیمارستان هیاهو و شلوغی گذشته را نداشت بیمارستانی که قدمتی دیرینه در کرج دارد امروز با تخت های خالی از بیمار روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرستار بخشها از نبود بیمار و پزشک در بیمارستان به شدت ابراز نارضایتی می کند.

عهدیه پیروز ملکی می گوید:مشکلات 22 سال خدمت در حرفه پرستاری به اندازه تعطیلی بیمارستان ما را نرنجاند.

وی ادامه می دهد: زمانی در بخش اوژانس از صبح که سر کار می آمدم تا ظهر حتی فرصت خوردن یک لیوان آب به ما دست نمی داد،  با این حال هیچ وقت خسته نمی شدیم ولی امروز نداشتن بیمار و تعطیلی و بحران بیمارستان خستگی 22 سال خدمت در این حرفه را بر تنمان نگه داشته است.

اکثر پرستارهای با سابقه قصد دارند خودشان را زودتر از موعد بازنشسته کنند، بیمارستانی که از لحاظ تجهیزان کامل است امروز اکثر بخش هایش تعطیل شده است. چراغ اتاق عمل خاموش است و فقط بخش اورژانس بیمارستان خدمت ارایه می کند.

اکثر نیروهای بخش ها بیکار شدند و بعضی از پرستارهای به بیمارستان های دیگر رفتند. امروز آرزوی تمام پرستاران بیمارستان امام خمینی احیا شدن بیمارستان است.

عهدیه پیروز ملکی مدیر پرستاری بیمارستان امام خمینی ( ره ) کرج با 22 سال سابقه کاری گفت: امسال روز پرستار در شرایطی در این مرکز برگزار میشود که آسیب های زیادی بر جسم و روح این قشر زحمت کش و دلسوز در طی دو سال اخیر وارد آمده که غیره قابل جبران است، درنتیجه خود را ملزم به این دانستم که صمیمانه قدردان زحمات همکاران گرانقدرم باشم ، که صبورانه در این روزهای پر استرس و بحرانی درکنار هم و دوشادوش یکدیگر سختی های زیادی را تحمل نموده و پشت سرگذاشته اند.

وی ادامه می دهد: امیدوارم با احیای بیمارستان روزهای کاری خوبی برایشان در آینده ای نزدیک رقم خورده ، تا شاید بتوان ذره ای از خستگی های جسمی و روحی این عزیزان را از تن زودوده و مرهمی بر دردهای آنان گذاشته شود.

او در پایان گفت: از مسئولان محترم استان تقاضا دارم صدای پرستاران بیمارستان امام خمینی ( ره ) کرج را شنیده و با حل بحران بیمارستان و احیای آن ، امکان استفاده از تمام پتانسیل های موجود ( نیروهای مجرب کادر پرستاری ، تجهیزات و ... ) جهت ارائه خدمات درمانی به مردم شریف کرج را فراهم کنند.

عدم وصول چک 33 میلیارد تومانی، معضل جدید مرکز درمانی امام خمینی (ره) کرج/ مدرن ترین دستگاه های قلب خاورمیانه در بیمارستان خاک می خورد

پرستاری یک هنر است/ پرستار به درد، مرگ، ناراحتی بیمار عادت نمی کند

مژگان یاراحمدی سرپرستار دیگر بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) به خبرنگار ما گفت: در بخش زایمان شب ها و روزهای خاصی می گذرد؛ آن احساسی که در مادرها می بینیم،نشان دادن فرزند به آقایان و گریه هایی که آقایان در حین دیدن فرزندشان می دیدیم از شیرینی های بخش کودکان و زایمان است.

این پرستار ادامه می دهد: در شیفت شب در بخش نوزادان یک نوزاد داشتیم 4 کیلو 650 گرم که برای خودش قلدری بود و یک نوزاد دیگر که یک کیلو و نیم وزن داشت اینها را کنار هم گذاشتیم خیلی دیدنی و شیرین بود من هنوز عکس این بچه ها را دارم، آدم در این لحظه احساس آرامش می کند، انگار ابتدای دنیا است، با دیدن این دو کودک پاکی را به چشم می دیدیم.

یار احمدی افزود: در یکی از سالهای خدمتم نوزادی را از بخش زایمان تحویل گرفتیم که خیلی کوچولو بود و فقط 650 گرم وزن داشت آن موقع اتاق NICU یا دستگاه نگهداری کودک نبود و این کودک به اندازه کف دست بود ولی حرکاتش خیلی خوب بود، گریه می کرد، شیر می خورد ، آن موقع هیچ امیدی به زنده ماندن این بچه نداشتیم .آن بچه 35 روز در بیمارستان تحت مراقبت بود تا یک کیلو و سیصد گرم شد و دیگر بیشتر از این وزن نمی گرفت و دکتر نوزادان با معاینه گفت: وزن و حال کودک خوب است  و شیر نیز می خورد که بعد از این 35 روز مرخص شد .بعد از یک مدتی من در بخش رادیولوژی کار شخصی داشتم یک خانمی که یک دختر بچه 2 الی 3 ساله همراهش بود در این بخش جلو آمد و احوال پرسی گرمی با من کرد و به کودک اشاره کرد بعد من گفتم ببخشید به جا نمی آورم قیافه شما یادم هست ولی قیافه کودک یادم نمی آید، بعد مادر کودک گفت این همان بچه ای است که وقتی به دنیا آمد 650 گرم بود. اینها خاطرات خوب بخش کودکان است که با دیدن و ثمره کار انرژی می گیریم.

این پرستار عنوان کرد: یک پرستار شاید به فرزند خودش کمتر از بیمارش خدمت کند و مدتها فرزند خود را منتظر بگذارد تا خدمتش به بیمار را به سرانجام برساند .

یار احمدی به بدترین خاطره اش در طول 27 سال خدمت در شغل پرستاری اشاره کرد و گفت: یک مادر بود که به بیمارستان مراجعه کرد به شدت ناراحتی قلبی داشت و حدودا 34 سال سن داشت کلیه کادر بیمارستان برای این خانم انرژی گذاشتند و این خانم 2 روز در بیمارستان ما بستری بود به قدری حال این مادر وخیم بود که حتی نمی توانست روی تخت دراز بکشد و تمام مدت نشسته بود و لحظه ای اعتراض نمی کرد و امیدوار بود. بعد از دو روز به بیمارستان تهران منتقل شد ولی به دلیل عارضه شدیدش از دنیا رفت و فقط توانست فرزند خود را به دنیا آورد و چهره این خانم هیچ وقت از یادم نمی رود.

وی بیان کرد: این روزها عامه مردم فکر می کنند پرستار و کادر بیمارستان به محیط بیمارستان و اتفاقات آن مثل مرگ بیمار، قطع عضو، فشار روانی، درد و ... عادت کرده اند ولی هر کدام از این عوامل فقط یک خط روی مغز و دل پرستار می کشد این خط ها در واقع در ذهن پرستار پاک شدنی نیست.

این پرستار در پایان یادآور شد: دید مردم نسبت به پرستاری در کشور ما خوب نیست و من به عنوان یک پرستار امیدوارم دید مردم نسبت به کادر پرستاری بهتر شود.

پرستار در درمان بیمار بسیار موثر است/ پرستاران از نظر روانی و روحی در این شغل به شدت فرسوده می شوند

محبوبه رهبر سرپرستار دیگر بیمارستان امام خمینی با 22 سال خدمت به خبرنگار "تیتریک"، گفت: من کارشناس پرستاری، سال 68 وارد دانشگاه علوم پزشکی همدان شدم، سال 72 فارغ التحصیل شدم دو سال طرحم را در بیمارستان سوانح سوختگی اهواز گذراندم بعد از دو سال طرح الان 19 سال است پرستار بیمارستان امام خمینی کرج هستم.

وی ادامه داد: بخش سوختگی سخت ترین بخش بیمارستان است و آمار سوختگی در خوزستان بالا است و اکثر این سوختگی ها منجر به مرگ می شد و بسیار خاطرات بدی از آن دوران در این بخش دارم با سوختگی هایی مواجه می شدیم که چهره فرد کاملا سوخته بود و سوختگی های با 70، 80 تا 90 درصد بودند.

رهبر با اشاره به اینکه پرستاری در کشور ما جایگاه خوبی ندارد بیان کرد:شغل پرستاری برخلاف ظواهر امر، در کشور ما از هیچ نظر شناخته شده نیست و آن جایگاهی را که باید داشته باشد را ندارد و من از مسئولینی که در این جایگاه قرار دارند واقعا گله دارم که باید با دید بازتری به این حرفه نگاه کنند و بحث اجتماعی و روانی پرستار را در نظر بگیرند.

در صورتی که خودشان می دانند یک پزشک فقط 5 الی 10 دقیقه بر بالین بیمار هست ولی پرستار تمام وقتش را صرف بیمار می کند و این پرستار است که وضعیت بیمار را به پزشک منتقل می کند و تسکین دهنده درد بیمار است لذا برای حرفه پرستاری ارزش قائل شوند تا یک پرستار برای امرار معاش مجبور نشود سه شیفت کار کند. آیا پرستاری که سه شیفت کار می کند با پرستاری که یک شیفت کار می کند یک کارایی دارد؟ بنابراین اگر پرستاری به همین روال ادامه پیدا کند من آینده خوبی برای این حرفه نمی بینم.

این پرستار تاکید کرد: اگر پرستار از نظر روانی بتواند اعتماد بیمار را جلب کند بیمار با پرستار همراه می شود و راهکار پرستار را مو به مو انجام می دهد و به درمان نزدیکتر می شود لذا پرستار در درمان بیمار خیلی موثر است .

رهبر در پایان گفت: پرستار در این حرفه از نظر روانی، فیزیکی و روحی به شدت فرسوده می شود برای همه پرستارها آرزوی سلامتی دارم.

اخلاق و سواد دو ویژگی مهم پرستار خوب است/ بلاتکلیفی بیمارستان امام خمینی (ره) بزرگترین دغدغه پرستاران این بیمارستان است

معصومه خدادادیان سر پرستار دیگر با 22 سال سابقه خدمت به خبرنگار "تیتریک"، گفت: بخش نوزادان بخشی است که من 6 سال در آن بخش بودم که هم خیلی لذت بخش بود و هم خیلی استرس این بخش بالاست، با اینکه بخشی است که خیلی شادی بخش است مخصوصا برای پدر و مادرهایی که برای اولین بار صاحب فرزند می شوند ولی در همان بخش خیلی از نوزادان را داشتیم که نارس بودند، بچه هایی که با مشکلات مادرزادی به دنیا آمدند و در این مواقع دنیا، در این بخش برعکس می شود و شرایط تلخی در این شرایط حاکم می شود و استرس خیلی زیادی دارد.

خدادادیان تاکید کرد: پرستاری رشته ای است که اگر در آن علاقه نداشتی باشید اصلا نمی توانید کار کنید و نمی توانید با بیمار و همراهش ارتباط برقرار کنی. پرستار با همه اقشار از نوزاد تا کهن سال سرو کار دارد و با همه مراتب اجتماعی در تماس است باید عشق در کارش داشته باشد که این مهم برقرار شود.

وی به ویژگی های یک پرستار خوب اشاره کرد و عنوان کرد: یک پرستار خوب اول باید با سواد باشد و ویژگی مهم دیگر با اخلاق باشد و با مریض بهترین برخورد را داشته باشد و پرستار همیشه فرض کند که مریضی که روی تخت بیمارستان خوابیده است خانواده خودش است .

خدادادیان با اشاره به اینکه فشار کار پرستار ناخدا گاه بر زندگی شخصی او تاثیر می گذارد، گفت: من زمانی که فرزندم کوچک بود و من سر کار می رفتم و خسته به منزل می رفتم دختر کوچکم می گفت ان شاء الله سر کارت بمیرد تا دیگر سر کار نروی و خسته نشوی.

وی مهم ترین دغدغه اکنون پرستاران بیمارستان امام خمینی شرایط بحرانی بیمارستان دانست و افزود: اکنون بیمار نداریم ، پزشک نداریم، اکثر بخش ها تعطیل است و واقعا شرایط سختی داریم و همگی بلاتکلیف هستیم لذا این شرایط بر زندگی، روحیه و جسم همه ما تاثیر گذاشته است و بزرگترین درخواستم این است که مسئولین مجدد بیمارستان را احیا و رونق را به این بیمارستان برگردانند.

 

نسخه 33 تجمع کادر بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با وعده 5 میلیاردی مسئولین پیچیده شد!/ اقدام به کلیه فروشی و فروپاشی خانواده ها، رنجی که پرسنل از 10 ماه حقوق معوقه می برند

این پرستار در پایان گفت: توصیه من به علاقمندان این است که اگر علاقه دارند و فکر می کنند روحیه پرستاری دارند این شغل را انتخاب کنند بنابراین اگر بدون علاقه وارد این حرفه شوند به خود و زندگیشان آسیب می زنند.

بیمارستانی که پرستارانش احیای آن را آروزی روز پرستار می دانند/ پرستار باید حس خوبی به بیمار داشته باشد

بهناز عسگری کمک پرستار آی سی بیمارستان با 17 سال خدمت به خبرنگار "تیتریک"، می گوید: پرستار باید حس خوبی نسبت به بیمار داشته باشد و با بیمار همراه شود تا بتواند اعتماد بیمار را جلب و در بهبود بیمار موثر واقع شود.

او می افزاید: شیرین ترین خاطره من در بخش آی سی یو این بود که یک معلم داشتیم که سکته قلبی کرده بود و شاگردهایش و کادر مدرسه آن را به بیمارستان آوردند و پزشکان این معلم را جواب کرده بودند ولی به مرور حالشان بهتر به زندگی عادی خود برگشت.

وی در پایان بیان کرد: مهمترین دغدغه ما این است که رونق به بیمارستان امام خمینی برگردد و سختی کار پرستاری ما را خسته نکرد ولی تعطیلی بیمارستان و بحران ما را از پای درآورده است.

پرداخت 4 ماه حقوق معوقه، ثمره 33 تجمع کارکنان یک بیمارستان در کرج/ پرسنل مرکز درمانی امام خمینی (ره) همچنان مطالبات دارند

وقتی از بیمارستان خارج می شوم آرزو می کنم بیمارستان دوباره احیا شود و رونق بگیرد و بخش های بیمارستان دوباره سرپا شوند وحقوق معوقه پرسنل بیمارستان پرداخت شود و مدرن ترین دستگاه های قلب خاورمیانه که در این بیمارستان خاک می خورند دوباره راه بیفتد.

گفتنی است، بیمارستان امام خمینی در طی دو سال به دلیل عدم تامین اعتبارات برای پرداخت معوقات پرسنل و اتفاقات و حواشی واگذاری به بخش خصوصی به صورت نیمه تعطیل درآمده و در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد.

 

الهه ملاحسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش