Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: اصغر جهانگیر در واکنش به اظهارات محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه سازمان زندان‌ها نظارتپذیر نیست اظهار داشت: فکر می‌کنم سازمان زندان‌ها بیشترین نظارت را توسط مجموعه‌های مختلف دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: سازمان زندان‌ها بر مجموعه خود که زندان‌ها هستند، نظارت دارد و علاوه برآن، قوه‌قضائیه در بخش‌های مختلف، نظارت‌های متعدد انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر با بیان اینکه دستگاه قضایی هم توسط قضات ناظر زندان بر وضعیت زندانیان و احکام صادره مرتب و مستمر نظارت دارند اضافه کرد: خود سازمان زندان‌ها هم به صورت بازرسی‌های نوبه‌ای و دائمی، بر وضعیت زندانیان نظارت می‌کند. از سوی دیگر سازمان بازرسی کل کشور نیز بر بخش‌های مدنظر خود در سازمان زندان‌ها نظارت دارد.

بازرس ویژه رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: بنابراین سازمان زندان‌ها و مجموعه زندان‌های کشور بیشترین نظارت‌ها را دارند؛ البته قبول هم داریم که مجموعه زندان‌ها یک مجموعه پرتنش است و مشکلات متعددی همچون فرسودگی بنا، کمبود اعتبار و کمبود نیروی انسانی دارد.

جهانگیر با تاکید بر اینکه اقدامات و فعالیت‌های کادر و پرسنل زندان‌ها به رغم مسکلات موجود، جهادگونه است گفت: افرادی که بزهکار هستند، وقتی وارد زندان می‌شوند انواع و اقسام مشکلات اعم از مشکلات روحی و جسمی را دارند. امروز بخش زیادی از معتادان با جرایم مختلف وارد زندان‌ها می‌شوند به طوری که بخش قابل توجهی از سرقت‌های خرد توسط کسانی اتفاق می‌افتد که درگیر اعتیاد هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: این درست نیست که بخواهیم فعالیت و تلاش پرسنل زندان‌ها برای اصلاح و تربیت زندانیان در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی را نادیده بگیریم. البته منکر ضعف‌ها نیستیم، اما این به معنای نبود نظارت یا نظارت‌پذیری نیست و دستگاه قضایی به شدت بر همه ارکان خود نظارت می‌کند و سازمان زندان‌ها هم یکی از ارکان قوه‌قضائیه است.

جهانگیر در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه صادقی گفته درحال حاضر، چون سازمان زندان‎ها زیر نظر قوه‌قضائیه است، امکان نظارت ندارد گفت: زندان در حقیقت بخشی از اجرای احکام کیفری است و برابر قانون اساسی مباحث قضایی کلاً مستقل شده و زیر مجموغه قوه قضائیه قرار گرفته و نحوه نظارتش هم به نحوی است که قانون تعیین کرده است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که صادقی گفته چند ماه است درخواست بازدید از زندان فشافویه را داده‌اند، اما پاسخی دریافت نشده است اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان از بخش‌های مختلف کشور از زندان‌ها بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه سازمان زندان‌ها در صورت وجود تقاضای بازدید، فرایند لازم را انجام می‌دهد گفت: گاهی اوقات برخی درخواست‌های بازدید به دلایل مختلف مورد موافقت قرار نمی‌گیرد یا ممکن است مقام قضایی موافقت نکند یا فرایند آن موانعی داشته باشد.

جهانگیر ادامه داد: تقاضای آقای صادقی به قوه قضائیه ارسال شده و به محض اینکه پاسخ بدهند فرایند بازدید را مثل گذشته فراهم می‌کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: محمود صادقی جهانگیر زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد

حجت‌الاسلام طهماسبی در حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت رئیس کل دادگستری یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل سابق دادگستری استان در آئین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان یزد، اظهار کرد: کسب رضایتندی ۸۵ درصدی مراجعین به دادگستری که بر اساس ارزیابی‌های هوشمند قوه قضائیه صورت می‌گیرد از افتخارات دادگستری استان یزد در سنوات اخیر است.

وی با اشاره به افزایش اتقان آرا در دادگستری استان یزد، افزود: افزایش ۳۵ درصدی آرا جایگزین حبس، کسب رتبه سوم کشور در صلح و سازش و رتبه چهارم کشور در ارجاع هوشمند کارشناسی از دیگر تحولاتی است که می‌توان از آن نام برد.

رئیس اسبق دادگستری استان یزد از کسب رتبه چهارم عملکردی زندان‌های استان یزد در سطح کشور در ارزیابی شاخص‌های ۱۸ گانه شده خبر داد و بیان داشت: استمرار در بازدیدهای قضات از زندان‌ها، بررسی مستمر مشکلات مددجویان زندانی و اهتمام به امور فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها موجب کسب این رتبه شده است.

دهشیری از کاهش ۱۸ درصدی مانده پرونده‌های دادگستری استان یزد نسبت به ابتدای سال ۹۸ به عنوان یک نمونه از اقدامات جهادی یاد کرد و گفت: کاهش ۶۷ درصدی پرونده‌های مسن و کاهش قابل توجه شعب نامتعارف دادگستری در سنوات اخیر نیز از دیگر اقدامات برجسته محسوب می‌گردد.

وی به حل مشکلات بسیاری از مردم و شهروندان در خصوص اراضی و موضوعات ملکی اشاره کرد و گفت: گره گشایی از موضوع سند اراضی ۲ هزار و ۵۷۲ نفر در شهرک آیت الله حائری میبد، حل مشکلات ۵ هزار ۵۰۰ نفر از مردم در اراضی اکرمیه و به سرانجام رساندن وضعیت زمین ۵۰۰ نفر در شهرستان اشکذر از دیگر اموری بود که با تکیه بر کار جهادی و به مدد همدلی و همکاری دستگاه قضائی و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور از زحمات و تلاش‌های غلامعلی دهشیری تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معارفه شد.

طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 747627

دیگر خبرها

  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟