Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - احزاب سیاسی، اعضای مجلس نمایندگان و ناظران انتخابات در افغانستان، نسبت به تأخیر در اعلام نتایج، انتخاباتی که 28 و 29 مهر ماه امسال در این کشور برگزار شد، انتقاد دارند و هر روز نیز بر ابعاد این اعتراض افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، مجلس افغانستان در جلسه علنی امروز شنبه نیز تحت شعاع این تأخیر قرار داشت و ضمن انتقاد از اعلام نشدن نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات مجلس افغانستان ،کمیسیون مستقل انتخابات را به عنوان متولی این امر متهم به فساد کردند
«علی اکبر اسمی» عضو مجلس نمایندگان و معاوم کمیسیون امور دفاعی مجلس گفت که شماری از کارمندان کمیسیون انتخابات به فساد آلوده هستند و از نامزدان تقاضای پول نامشروع کرده و با اینگونه اعمال نتیجه انتخابات را به بحران مواجه می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماری از نهادهای ناظر بر انتخابات مجلس افغانستان می گویند که به علت معاملات پنهانی اعضای کمیسیون انتخابات با شماری از نامزدان، اعلام نتایج نخستین انتخابات مجلس کابل و نیز اعلام نتایج نهایی انتخابات با تأخیر رو به ‌رو شده است.
«مروه امینی» سخنگوی نهاد داخلی نظارت بر انتخابات افغانستان یا «فیفا» هم شکایت کرد که طولانی‌ شدن روند اعلام نتایج انتخابات با فسادهای مالی مواجه است از ادامه این روند ابراز نگرانی کرد.
«عبدالله قرلق»، عضو مجلس سنای افغانستان هم به این باور است که تقلب گسترده و مدیریت ضعیف در برگزاری انتخابات مجلس افغانستان از جمله در کابل پایتخت، سبب شده که کمیسیون نتواند آن را جمع کند.
«سید حفیظ الله هاشمی» سخنگوی و یکی از اعضای رهبری کمیسیون انتخابات تأخیر بررسی های کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی را دلیل تعویق اعلام نتیجه برخی از استان های دانسته است.
«علی رضا روحانی» سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می گوید که کار بررسی و رسیدگی به شکایت های 12 استان به پایان رسیده و کار رسیدگی به شکایت های 10 استان دیگر هم در حال نهایی شدن است و تا آخر این هفته پایان خواهد یافت و بزودی نتیجه کاری خود را در اختیار کمیسیون انتخابات قرار خواهد داد.
بیش از هشتاد روز از برگزاری انتخابات مجلس افغانستان که به تاریخ 28 و 29 مهرماه گذشته در 32 استان این کشور برگزار شد، می گذرد اما کمیسیون انتخابات افغانتسان موفق نشده است که براساس تقویم اعلام شده، مراحل کاری خود را به پیش ببرند که این تأخیر باعث انتقادهای زیادی از طرف احزاب سیاسی، مجلس، نامزدان و مردم مواجه شده است.
قرار بود نتیجه اتبدایی انتخابات در 15 آبان ماه و نتیجه نهایی در اول دی ماه اعلام شود اما تاکنون کمیسیون موفق نشده است که تنها نتیجه ابتدایی را بصورت کامل اعلام کند و از نتیجه ای نهایی خبری نیست.
آساق*291**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات افغانستان نتايج انتخابات نهادهاي ناظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان باز هم شهردار لندن شد

صادق خان به نمایندگی از حزب کارگر در انتخابات محلی، شوراها و شهرداری‌ها پیروز و برای سومین بار متوالی شهردار لندن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، نتایج شمارش آرا 14 ناحیه لندن نشان می‌دهند که صادق خان با جذب 43.8 درصد کل آرا پیروز انتخابات شهرداری لندن شده است.

بر اساس این آمار میزان محبوبیت حزب کارگر 3.8 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که سوزان هال، نماینده حزب محافظه‌کار و رقیب آقای خان، تنها 32.7 درصد آرا را به دست آورده که حکایت از افت 2.6 درصدی این حزب دارد.

نتایج انتخابات محلی شوراها در انگلیس و ولز شکست گسترده حزب حاکم محافظه‌کار و پیروزی حزب کارگر را در کسب کرسی‌های شورای شهرها نشان می‌دهد.

شهردار لندن: باید به ایرانی‌ها تبریک گفت/ آنها در مقابله با کرونا از ما جلوتر هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • تاخیر عجیب پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • دلیل تاخیر پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • تاخیر خودخواسته پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه
  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان