Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@23:41:04 GMT

بر استرس خود غلبه کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۲۷۲۰

بر استرس خود غلبه کنید


اگر دنیا هم بر سر شما خراب شد آرامش خود را حفظ کنید و راهکار‌هایی که در ادامه آمده‌اند را به یاد بسپارید.

برای غلبه بر استرس طرز فکرتان را تغییر بدهید
مهمترین نکته درباره استرس این است که در بسیاری از موارد، استرس اشاره‌ای به مشکل ندارد بلکه نحوه درک شماست که موجب این واکنش می‌شود. اگر در کار خود با وظیفه دشواری روبه‌رو شدید با تغییر عقیده آن را به فال‌نیک بگیرید که از این طریق مهارت‌های شما تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان یک زندگی پر از استرس و ناراحتی را به یک زندگی پر تکاپو و مهیج تبدیل کرد.

برای غلبه بر استرس به چیز دیگری فکر کنید

وقتی نوک لوله تفنگ روی پیشانی شما قرار می‌گیرد، بلافاصله به چیز دیگری فکر کنید. شما باید ذهن‌تان را منحرف کنید یا به عبارتی فکری که شما را دچار استرس می‌کند از خود دور کنید و به هر چیزی که در این زمینه مفید است فکر کنید.

برای غلبه بر استرس مثبت فکر کنید
وقتی برای انجام کاری به خود مطمئن نیستید (مثلا برای ارایه مطلب یا ملاقات با رئیس خود) بهترین کار این است که به یک کار موفق یا یکی از موفقیت‌های گذشته فکر کنید و در این حال، دایما موفقیت قبلی خود را به یاد آورید. دلیلی وجود ندارد که موفق نشوید.

برای غلبه بر استرس ذهن‌تان را آرام کنید
یک استراحت مختصر برای ذهن شما روشی بسیار موفق در کاهش یا کنترل استرس است. تصور کنید روی شن داغ ساحل دراز کشیده‌اید. باد خنکی از سمت اقیانوس به سوی شما می‌وزد و موج ساحلی در کنار شما غلت می‌خورد. اگر بدانید با این تصور چه آرامشی پیدا می‌کنید؟ داد بزنید یا گریه کنید: همیشه نمی‌توان در محل کار تمام احساس خود را بیرون ریخت؛ اما در بعضی جا‌ها مثل دفتر کار شخصی، یا داخل خودرو این عمل هیچ اشکالی ندارد. دکتر میلر می‌گوید که «برای تخلیه احساسی که به وجود آورنده استرس است، داد بزنید یا گریه کنید.» دوش آب‌گرم بگیرید؛ آب گرم برای کاهش استرس مفید است. وقتی مضطرب و عصبی می‌شویم، جریان خون در دست‌ها و پا‌های ما کم می‌شود. آب گرم جریان خون را به حالت اول برمی‌گرداند و بدن را متقاعد می‌کند که در وضع خوبی به سر می‌برد و آمادگی استراحت دارد.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استرس کاهش استرس اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ درصد از مردم استان به بیماری آسم مبتلا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد ملک‌زاده، امروز_ چهارشنبه، نوزدهم اردیبهشت_ در نشست روز جهانی آسم با بیان اینکه هفت ماه می مصادف با هجدهم اردیبهشت روز جهانی آسم نام‌گذاری شده‌است، اظهار کرد: آسم یک بیماری مزمن است که شیوع بالایی دارد.

وی افزود: آسم ارتباط مستقیم با استرس و اضطراب دارد و با تنگی نفس و سرفه، ناتوانی در صحبت کردن و گیجی همراه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آسم یک بیماری ارثی است، گفت: مواد آلرژی‌زا، عفونت‌های ریوی، مواد آلاینده در هوا و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بیماری آسم را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، استرس، سابقه خانوادگی و قرار گرفتن در معرض آلایندگی‌ها عوامل افزایش دهنده بیماری آسم است، تصریح کرد: هشت هزار نفر معادل ۱۳ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد به بیماری آسم مبتلا هستند.

ملک‌زاده با بیان اینکه آسم رژیم غذایی خاصی ندارد، اما پرخوری و چاقی سبب تشدید بیماری می‌شود، خاطرنشان کرد: مصرف فست‌فودها، غذاهای بسته‌بندی شده و کنسروها، غذاهای تند، آجیل‌های بو داده، سوسیس و کالباس، میگو، کره بادام زمینی، خربزه، طالبی توت فرنگی و کیوی مواد غذایی هستند که آسم را تشدید می‌کند.

وی گفت: واحد سلامت معاونت بهداشت استان در زمینه آموزش پیشگیری از آسم شغلی و معاینات پرسنل را در دستور قرار دهد، همچنین واحد بهداشت و درمان در خصوص کنترل استرس آموزش‌ها را ارائه دهد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه‌ها و صداوسیما در آشنایی مردم با بیماری آسم، افزود: محتوای تولید شده در خصوص این بیماری در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود.

کد خبر 751755

دیگر خبرها

  • آجیل، سپر ایمنی روان در برابر افسردگی
  • آریگو ساکی: رم برای غلبه بر لورکوزن و صعود به فینال لیگ اروپا به یک معجزه نیاز دارد
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی‌ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • راهکارهای کاهش استرس