Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@16:01:24 GMT

توسعه شهری ما نامتوازن است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۳۲۴۳

توسعه شهری ما نامتوازن است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بهره برداری از ۲۹۵ کیلومتر خطوط حمل و نقل ریلی در تهران وچهار کلانشهر مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز طی دو دهه گذشته گفت: توسعه خطوط حمل ونقل ریلی و بومی سازی بخش‌های زیادی از احداث مترو از جمله دستاورد‌های مهم کشور در عرصه مدیریت شهری پس از پیروزی انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی جمالی نژاد در مراسم به زمین زده شدن کلنگ مترو اسلامشهر افزود: هم اکنون در پایتخت ۲۰۵ کیلومتر خطوط مترو با ۱۰۹ ایستگاه و ۱۴۳۸ واگن در حال خدمت رسانی است و سالانه ۷۳۰ میلیون سفر در تهران با مترو صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۶ کیلومتر خطوط مترو در پایتخت در حال ساخت می‌باشد که پیش بینی می‌شود در صورت اتمام تا پایان طرح، که سال ۱۴۰۲ می‌باشد، منجر به افزایش تعداد ۵۱۳ میلون سفر در سال خواهد شد که در نتیجه پیش بینی می‌گردد تعداد کل سفر‌های سالانه مترویی در پایتخت در پایان طرح به ۱۲۴۳ میلیون سفر افزایش یابد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در صورت بهره برداری از ۲۸۹ کیلومتر خط مترویی در دست ساخت در کلانشهر‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ جمع خطوط مترویی در دست بهره برداری به ۵۸۴ کیلومتر افزایش یابد و تعداد سفر‌های سالیانه از طریق مترو به ۲۳۳۷ میلیون سفرافزایش یابد.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به اینکه نظام شهری ما بیمار و توسعه شهری ما نامتوازن است، گفت: مهاجرت از روستا‌ها و شهر‌های کوچک به سمت شهر‌های بزرگ و از آنجا به سمت کلانشهر‌ها باعث عدم توازن شده و این پدیده باعث بروز برخی مشکلات در شهر‌های حاشیه‌ای کلانشهر‌ها و پایتخت نظیر اسلام شهر شده است.

وی افزود: سندروم کلان‌شهری از مشکلات مهاجرپذیری شهر‌های بزرگ است که به صورت آهن‌ربایی جمعیت شهر‌های کوچک را جذب می‌کند و تهران به عنوان یکی از بزرگترین کلان‌شهر‌های دنیا از مشکلات این چنینی بی‌نصیب نبوده و اگر با این شیب تند مهاجرت شهروندان از شهر‌های کوچک به کلانشهر‌ها روبه‌رو باشیم در آینده نه چندان دور روستا‌ها و شهر‌های کوچک خالی از سکنه می‌شوند و ضرورت دارد که تمامی مسولان در دولت و مجلس به ابعاد مختلف این مباحث بطور ویژه توجه نمایند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در این راستا برنامه ریزی برای ایجاد یک نظام حمل و نقلی سریع از عواملی است که می‌تواند بخش‌هایی از مشکلات را رفع نماید، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه حمل و نقل ریلی، اتصال خطوط مترویی درون شهری و حومه‌ای به لحاظ اهمیت و جابجایی سفر‌های روزانه بین شهر مادر و شهر‌های اقماری و حومه‌ای می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه اتصال خطوط حومه‌ای با شبکه حمل و نقل عمومی شهر به لحاظ کاهش ترافیک جاده ها، کاهش تصادفات و افزایش حجم سفر‌های بین شهر مادر و شهر‌های حومه‌ای و کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها موثر می‌باشد، ابراز امیدواری نمود که با همکاری و همفکری تمامی مسوولان در مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارت کشور، استانداری تهران و شهرداری و شورای شهرو فرمانداری اسلام شهرو قرارگاه خاتم الانبیا؛ احداث خط مترو و اتصال شهرستان اسلامشهر به مجموعه مترو تهران که از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهر بوده در زمان مقرر افتتاح شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که همدلی، همگرایی و هم افزایی مسوولان؛ نوید عمران، آبادانی، توسعه و روز‌های خوب شهر و شهروندان در آینده را می‌دهد و ما در وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور آماده همه گونه همکاری، همفکری و کمک به پیشرفت پروژه متروی اسلام شهر هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه طی چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، اقدامات و فعالیت‌های خوبی در عرصه مدیریت شهری و روستایی توسط شهردای‌ها و دهیاری‌ها انجام شده، گفت: دستاورد‌های عمده شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور ۴۰ طی چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، در قالب نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در روز‌های اول تا سوم اسفندماه امسال در بندعباس به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص دستاورد‌های عمده در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این نمایشگاه فرصتی است که شهرداری‌های سراسر کشور ظرفیت ها، قابلیت‌ها و پروژه‌های ۴۰ ساله خود وطرح‌ها و برنامه‌های آتی که قرار است اجرا شود را به نمایش عمومی بگذارند.

شایان ذکر است مراسم به زمین زده شدن کلنگ مترو اسلامشهر صبح شنبه ۲۲ دی با حضور محمدرضا عارف رییس مجمع نمایندگان استان تهران و جمعی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، محسنی بندپی استاندار تهران، محمدخانی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسوولان استان و اسلام شهر به زمین زده شد.

پروژه مترو اسلامشهر، که مجری آن شهرداری این شهر می‌باشد، در امتداد خط ۳مترو تهران راه‌اندازی می‌شود و طول آن ۱۵ کیلومتر است و ۵ ایستگاه برای آن در نظر گرفته شده و عملیات فاز نخست آن از ایستگاه آزادگان متروی تهران آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون عمران وزیر کشور توسعه شهری مترو اسلامشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند