Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رضایی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا طرح هفت گانه را کارشناسی نشده دانسته است، اظهار داشت: من بیان نداشتم این طرح ها کارشناسی شده نیست بلکه منظور این بود که این طرح ها را کارشناسی خواهیم کرد و اگر با بودجه و شرایط آب و هوایی ما، شریط دیگر استانها و قوانین بالادست مطابقت داشته باشد دلیلی ندارد اجرایی نشود و کارها را از صفر آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه استاندار قبلی گفته است که ۴۵۰ میلیارد تومان پول برای این طرح‌ها در حساب است، توضیحاتی راجع به مصارف این مبلغ داد و افزود: قرار بود صنایع از بابت فروش آب بخشی از این پول را تامین کنند، طبق گزارش سازمان آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و برنامه بودجه حدود ۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این پول وصول شد و ۷۵ میلیارد تومان آن را به کشاورزان بابت حق آبه پرداخت کردند.

صنایع برای سرمایه گذاری تونل سوم باید ۱۸ میلیارد تومان می پرداختند

 استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود پنج ملیارد مطابق گزارش کارگروه سازکاری با کم آبی به بذر و ۱۰ میلیارد تومان در حساب صندوق توسعه کشاورزی باقی مانده بود، ابراز داشت: سازمان آب منطقه ای ادعا دارد که صنایع برای سرمایه گذاری تونل سوم باید ۱۸ میلیارد تومان می پرداختند.

وی اضافه کرد: برای وصول قطعی ۴۵۰ میلیارد تومان ۱۱ صنعت درنظر گرفته شده بود که شامل فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه و ۹ کارخانه دیگر است اما مطابق گزارش وصولی فقط یکی دوتا از صنایع به لحاظ شرایط مالی و اقتصادی قابلیت پرداخت سهم خود را دارند، در بقیه موارد اگر فشار بیاوریم با مشکلات خرید کالا، تولید و کارگر روبرو می شویم.

رضایی تصریح کرد: بر این اساس تحقق ۴۵۰ میلیارد تومان در شرایط اقتصادی کشور که واحدهای صنعتی نیز شرایط آنها منتج از آنهاست ممکن است با معضلات و مشکلات خاص روبرو شود که در این مورد باید با تدبیر و درنظر گرفتن شرایط دیگر واحدهای صعتی استان تدبیر به عمل آید.

سال آبی خوبی را در حوضه زاینده رود شاهد بودیم

استاندار اصفهان در ارتباط با جاری شدن آب در زاینده‌رود در بهمن ماه ابراز داشت: امسال سال آبی خوبی را در حوضه زاینده رود شاهد بودیم، در حال حاضر آب پشت سد ۱۵۵ میلیون مترمکعب است که این آمار در سال گذشته در مدت زمان مشابه ۱۳۸ مترمکعب بود، ابراز داشت: همچنین در شرایط فعلی میزان حجم آب ورودی ۱۱۱ میلیون مترمکعب است که این آمار در سال گذشته ۷۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین حجم بارندگی در بالادست امسال ۶۳۷ میلیون مترمکعب و سال گذشته در مدت مشابه ۲۰۸ میلی‌متر است، گفت: مدیریت منابع آب در استان طرحی را در کمیسیون حوضه آبریز زاینده‌رود به ریاست وزیر نیرو پیشنهاد داده است که طبق پیگیری‌هایی که از طریق سازمان آب منطقه‌ای شده است کمیسیون قول شفاهی مثبت پذیرفتن طرح با حداکثر ریسک داده شده است و آنها نیز قول شفاهی نسبتا مناسبی را با پذیرش حداکثر ریسک داده اند اما تصمیم گیری نهایی به عهده کمیسیون است.

رضایی اضافه کرد: فرض کنید بهمن ماه آب باز شود خوشی مقطعی به مردم می دهیم اما باید دقت کنیم که معضل آب فقط ذخیره پشت سد نیست که یک نفر کلید را باز کند و مشکل رفع شود بلکه صدها مسئله مهم دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت مهم و اساسی ما آب آشامیدنی است و در این ارتباط  اجرای مصوبه هیئت محترم وزیران در ارتباط با احیای زاینده رود و ساماندهی رودخانه بزرگ کارون از برترین راه های رفع مشکل است، تاکید کرد: در این راستا تعامل، پیگیری و همکاری با همه استانهای هم جوار و همه کسانی که دلشان برای اصفهان می سوزد مهم است؛ چون  احیای زاینده رود  حیات استان را در پی دارد.

خشک شدن زاینده رود برای ما ننگ است

استاندار اصفهان با تصریح بر این نکته که خشک شدن زاینده رود برای ما ننگ است پس باید از همه توان و ظرفیت جدای از تفکرات سیاسی و فردی استفاده کنیم،  احیای زاینده رود  راهکارهایی دارد، ممکن است طرح های ۹ گانه و یا طرح جدید مطرح شود  و باید با زمان بندی برنامه ریزی های اساسی داشته باشیم.

وی با اشاره به تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان تهران ابراز داشت: در حدود ۱۳.۶ میلیارد یوآن چین از این طرح حمایت مالی شده و این مبلغ  در اختیار سازمان قطار شهری گذاشته شده است.

راه‌اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران تا سال ۹۹

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع مالی قطار شهری تأمین شده است امیدواریم در سال ۱۳۹۹ شاهد راه‌اندازی قطار ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه اصفهان تهران باشیم.

رضایی بیان داشت: کارگروهی برای ایجاد ایرلاین اصفهان با تجهیز به هواپیماهای مدرن ایجاد شده است که اجرای این طرح یک هزار و ۷۰۰ شغل  ایجاد می کند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با رسیدگی تخلف عضو شورای شهرگفت: هنوز فرصتی برای تشکیل جلسه هیأت حل اختلاف فراهم نشده است، دارد، اگر کسی در شورای شهر تخلفی کرده باشد مطابق قانون با او برخورد می شود و در صورت ثبت نشدن این برای رفع اتهام او تلاش خواهیم کرد.

اولویت نخست من پیگیری مسئله آب است

استاندار اصفهان در ارتباط با تجمع کشاورزان ابراز داشت: هرگونه راهپیمایی و تجمع طبق قانون باید دارای مجوز باشد و اجازه نخواهیم داد گروه‌های معاند فراخوان بدهند و امنیت را به خطر بیندازند.

وی با تاکید چندباره بر اینکه اولویت نخست من پیگیری مسئله آب است، ابراز داشت: اولویت‌های استانداری توسعه ورزش همگانی برای سلامت، توسعه بهداشت عمومی برای سلامت است.

کد خبر 4510903

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اصفهان زاینده رود عباس رضایی قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان