Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:17:10 GMT

تیم ملی باز هم رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۴۰۶۶

تیم ملی ایران در طول تاریخ جام ملتهای آسیا رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کرده است یکی از این رکوردها رکورد بیشترین برد پیاپی در مرحله گروهی است.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی که از سال 1968 پا به این مسابقات گذاشت از همان بازی نخست، بازیها را با پیروزی آغاز کرد و هر 4 بازی مرحله گروهی در آن دوره را با پیروزی پشت سرگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جام ملتهای آسیا در سال 1972 و 1976 نیز در هر دوره تیم ملی در مرحله گروهی 2 بازی انجام داد که در هر 2 بازی تیم پیروز میدان لقب گرفت.
سرانجام روند بردهای ایران در مرحله مقدماتی 1980 متوقف شد و ایران تن به تساوی بدون گل مقابل سوریه داد تا رکورد 8 برد پیاپی در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا به نام ایران ثبت شود. این رکورد تا این دوره مسابقات دست نخورده باقی ماند و سایر قدرتهای آسیا نظیر ژاپن ، عربستان و کره جنوبی نتوانستند به آن برسند تا اینکه تیم ملی ایران با پیروزی در 2 بازی نخست خود در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا 2019 توانست رکوردی را که به نام خودش ثبت بود ارتقا دهد.
تیم ملی آخرین دیدار گروهی خود در جام ملتهای آسیا 2007 را برابر مالزی با پیروزی پشت سرگذاشت.پس از آن در جام ملتهای 2011، تیمهای ملی عراق، کره شمالی و امارات را شکست داد و در جام ملتهای 2015 نیز در مرحله مقدماتی تیمهای امارات، قطر و بحرین مغلوب ایران شدند تا ایران به رکورد 7 برد متوالی دست پیدا کند.

درجام ملتهای آسیا 2019 قرعه مناسبی را در 2 دیدار نخست نصیب ایران شد و تیم ملی با 2 پیروزی متوالی برابر یمن و ویتنام رکورد تاریخی خود را بهبود بخشید.پیروزی مقابل عراق در آخرین بازی مرحله گروهی این دوره از این نظر حائز اهمیت است که نه تنها می‌تواند این رکورد را برای ایران ارتقا دهد بلکه فرصت بهبود آن را برای دوره بعدی حفظ کند. کره جنوبی در حال حاضر در 6 بازی اخیر خود در مرحله گروهی به پیروزی رسیده و در صورت توقف این روند، ممکن است این رکورد توسط این تیم تهدید شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تیم ملی جام ملتها رکوردشکنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز   فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در اولین روز اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.   این فیلم روز گذشته با فروش ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و بیش از ۵۰ هزار مخاطب رکورد فروش روز اول سینمای ایران را که در اختیار «سال گربه» بود، با اختلاف به نام خودش ثبت کرد.   پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می شود.   شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.   پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • شگفتی‌سازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملتهای فوتسال آسیا
  • رکورد جذاب: سرمربی اورتون به آنچلوتی رسید
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۲ - ۱ قرقیزستان
  • ترکیب قرقیزها مقابل ایران مشخص شد