Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جوادی شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای دریاچه ارومیه مدنظر وزارت جهاد کشاورزی است ترویج روشهای کشت و آبیاری نوین است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی در استفاده و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری از ۳۶ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ به بیش از ۱۲۰ هزار هکتار در سال جاری رسیده که در نوع خود مطلوب و بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زراعی این حوضه به شیوه های نوین آبیاری تجهیز شده که گام بلندی برای احیا به شمار می رود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی آبی در آذربایجان‌غربی محقق شده است، اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که با داشتن برنامه و همت لازم می‌توان به اهداف رسید و تنها باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنر مدیریت می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ادامه داد: امروز شاهد افزایش راندمان آبیاری در آذربایجان غربی هستیم و این موضوع در سایه همراهی تیمی رخ داده است.

جوادی با اشاره به ظرفیت سردخانه های آذربایجان غربی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه بیان کرد: تا سال ۱۳۹۱ ظرفیت سردخانه‌های این استان ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان تا پایان سال گذشته به حدود ۹۸۵ هزار تن افزایش داشته و تا پایان سال این ظرفیت به یک میلیون و ۳۶ هزار تن می رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: این سردخانه‌ها با اعتبار بخش خصوصی تاسیس شده و بیانگر این است که تنها وابسته بودن به بودجه دولتی عامل توسعه نیست.

در این مراسم از خدمات اسمعیل کریم زاده تجلیل و رسول جلیلی معاون پیشین برنامه ریزی و اقتصادی این سازمان به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد.

کد خبر 4511064

منبع: مهر

کلیدواژه: آبیاری تحت فشار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی