Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@17:07:24 GMT

جگوار لندرور باز هم دست به تعدیل نیرو زد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۵۶۱۴

جگوار لندرور باز هم دست به تعدیل نیرو زد

جگوار لندرور قصد دارد تا ۴ هزار و ۵۰۰ تن از نیروهای خود را در بخش‌های اداری، بازاریابی و مدیریت تعدیل دهد. این تصمیم بخشی از تلاش‌های مدیران این شرکت برای صرفه‌جویی ۲.۵ میلیارد پوندی در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

جگوار لندرور سال گذشته نسبت به روند نزولی سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت به دلیل ابهامات تجاری ناشی از برگزیت هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینک با توجه به‌ احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافق برگزیت، مدیران این شرکت از یک خسارت چند صد میلیون پوندی خبر می‌دهند.

تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی خارجی در انگلیس طی ماه های اخیر نسبت به عواقب خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده و برخی قصد دارند تا بعد از پایان مهلت قانونی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، برای مدتی کارخانه‌های خود را تعطیل کنند. 

شرکت هوندا امروز اعلام کرد که از ابتدای ماه آوریل به مدت ۶ روز کارخانه خود در انگلیس را تعطیل می کند تا تکلیف وضعیت مرزی و لجستیکی بین انگلیس و اتحادیه اروپا مشخص شود. پیش‌ از این شرکت بی.ام.دبلیو نیز از تصمیم مشابهی خبر داده بود.

علاوه بر مساله برگزیت، کاهش فروش خودرو در چین و تعدیل تعداد تقاضاها برای خودروهای گازوئیلی از دیگر دلایلی عنوان شد که جگوار لندرور دست به تعدیل نیرو زده است.

جگوار لندرور زیرمجموعه گروه خودروسازی هندی تاتا موتورز است که بیشتر محصولات خود را در انگلیس طراحی و تولید می‌کند. حدود ۸۰ تا ۹۰ خودروهای تولیدشده توسط این شرکت، گازوئیلی هستند که با توجه به استانداردها و محدودیت‌های جدید اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوا همخوانی ندارد.

این شرکت سال گذشته اعلام کرده بود که از سال ۲۰۲۰ میلادی، تولید خودرو با موتور احتراق داخلی را متوقف و تنها خودروهای تمام برقی و یا هیبریدی تولید خواهد کرد. بااین‌حال پیشرفت تازه‌ای در رابطه با این طرح تاکنون گزارش نشده است.

دولت انگلیس در نظر دارد تا فروش خودرو با موتور احتراق داخلی را از سال ۲۰۴۰ میلادی متوقف کند. در همین رابطه پایتخت انگلیس سه ماه دیگر آماده اجرای طرحی خواهد شد که در اثر آن رانندگان خودروهای عمدتا گازوئیلی برای ورود به بیشتر مناطق این شهر علاوه بر پرداخت طرح ترافیک، عوارض جدیدی را پرداخت خواهند کرد.

این طرح که «یو ال ئی زد»( ULEZ) مخفف «مناطق فوق‌العاده سطح پایین گازهای سمی» نام دارد از هشتم آوریل (۱۹ فروردین ۱۳۹۸) برای کاهش آلودگی‌های ناشی از گازهای سمی خودروهای قدیمی و عمدتا گازوئیلی در مناطق مرکزی لندن به اجرا گذشته خواهد شد و به‌تدریج تا سال ۲۰۲۱ میلادی به‌تمامی مناطق این شهر توسعه پیدا خواهد کرد.

بر اساس این طرح که در تمام طول شبانه‌روز به اجرا گذاشته می‌شود، رانندگان خودروهایی که زیر استانداردهای تعیین‌شده به این مناطق وارد شوند بایستی مبلغ ۱۲ پوند و ۵۰ پنس به‌عنوان جریمه پرداخت کنند. این هزینه علاوه بر عوارض دیگری است که شهرداری لندن در بیشتر مناطق مرکزی این شهر تحت عنوان طرح ترافیک به مبلغ روزانه ۱۱ پوند و ۵۰ پنس از رانندگان دریافت می‌کند. 

در واقع بیشتر رانندگان خودروهای قدیمی و گازوئیلی از این ‌پس برای تردد در بیشتر مناطق شهر لندن با پرداخت عوارض نزدیک به ۲۵ پوند در روز روبرو خواهند که این مساله انتقادهای گسترده‌ای را در پی داشته است.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برای تطابق با قوانین جدید آلودگی هوا و ادامه حیات در بازارهای جهانی به سمت ساخت خودروهای برقی حرکت کرده که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت چندملیتی 'ولوو' و شرکت آمریکایی 'تسلا موتورز'که از ابتدای تاسیسش، خودروهای تمام برقی تولید کرده است، اشاره کرد. 

گزارش‌ها حاکی است که آلودگی هوا در انگلیس باعث مرگ زودرس ۴۰ تا ۵۰ هزار تن از مردم این کشور در سال می‌شود که از این میزان ۹ هزار تن تنها مربوط به ساکنان لندن است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد