Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با ارائه گزارشی اعلام کرد: طی این سالها بیش از سه هزار نفر زندانی از سطح زندان های شهرستان های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان سید حجت الله موسوی قوام شامگاه شنبه در جشن گلریزان در محل تالار عقیق رفسنجان با بیان اینکه ستاد دیه کشور در سال ۱۳۶۹ در تهران شکل گرفت و به طور رسمی از سال ۱۳۷۶ در استان های دیگر هم تشکیل شد؛ افزود: در استان کرمان که از سال ۱۳۸۰ این ستاد  شکل گرفت و شاهد اتفاقات خوبی در رابطه با آزادسازی زندانیان در این ستاد با کمکهایی مردمی و خیرین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 


موسوی قوام بیان کرد: در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد  دو موضوع مد نظر است یکی اینکه بحث نیازمندی زندانیان بررسی می شود و نباید دارایی و اموالی داشته باشند تا خدای نکرده سوء استفاده ای از این مبلغ که جهت آزادسازی صرف می شود صورت نگیرد.

 

 


وی ادامه داد: زندانیان جرایم غیرعمد فاقد هرگونه سابقه کیفری باشند لذا توسط کمیته امداد و دیگر ظرفیتهای موجود در شهرستانها و ستاد دیه برای کمک به آزادی این زندانیان استفاده می شود.

 

 

 


موسوی بیان کرد: متاسفانه سیر ورودی زندانیان صعودی است و ستاد دیه به تنهایی نمی تواند کمک هایی را داشته باشد که در کنار کمکهایی مردمی و خیرین دولت نیز با نگاه ویژه به این موضوع اعتباراتی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به صورت تسهیلات دولتی  اختصاص می دهند.

 

 

 

 


وی به عملکرد ستاد دیه استان کرمان و اینکه جشنهای گلریزان فرصت مناسبی برای ارایه عملکرد ستاد دیه است اشاره کرد و  گفت: از سال ۱۳۸۰ تا کنون ۳۱۸۴ مددجو و زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط ستاد دیه در سطح زندانهای استان با مبلغ ۵۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آزاد شدند که ۱۳ میلیارد تومان از این مبلغ از محل کمکهای خیرین برای آزادسازی ۱۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد بوده است.

 

 

 


وی به برگزاری جلسات صلح و سازش توسط ستاد دیه استان اشاره و خاطرنشان کرد: طی این ۱۷ سال همچنین ۶۸۸ زندانی جرایم غیرعمد بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی از زندانهای استان آزاد شدند.

 

 

 


مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: تاکنون ۱۲۹ جشن گلریزان در ۲۳ شهرستان استان کرمان برگزار شد که بیش از ۱۵ میلیارد تومان خیرین کمک کردند.

 

 

 


وی با اشاره به اینکه ۱۱ جشن در شهرستان رفسنجان برگزار شد و در این جشنهای در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان خیرین و مردم نوعدوستی کمک کردند؛ افزود: ۲۷۸ زندانی غیرعمد در زندانهای سطح استان کرمان داریم؛ بیان داشت: ۱۱ نفر از این تعداد در حوزه تصادفات، دو نفر بخاطر  حوادث کارگاهی، ۹۲ نفر هم بخاطر چک برگشتی و ۱۷۳ زندانی هم به دلیل مهریه زندانی هستند.

 

 

 


وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد آمار زندانیان در استان کرمان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس هستند.

 

 


موسوی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری امیدواریم بتوانیم ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم گفت: در رفسنجان ۲۷ نفر زندانی مشمول شرایط ستاد دیه هستند که برای آزادسازی آنها نیاز به ۷۵۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.

 

 

 

 

وی افزود: در برگزاری کنگره شهدا استان کرمان در اسفند امسال یکی از برنامه ها جمع آوری کمکهای مردمی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد خواهد بود.

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز پرستار بیرجند دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبي ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان ایران حضرت زینب س شیراز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد آزادسازی زندانیان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد