Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خواستار تامین بودجه برای تکمیل پروژه بیمارستان لیعصر اراک شد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه بیمارستان ولیعصر اراک پرداخت شد. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمهدی مقدسی عصر امروز در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار با اشاره به جایگاه پرستار اظهار داشت: تجلیل از پرستاران تنها نباید به کلام باشد زیرا استخدام کلامات زیبا در وصف پرستار هرچقدر هم که فراگیر باشد نمی‌تواند به فداکاری و تلاشی که یک پرستار در انجام وظایف خود دارد معنا ببخشد، وقتی حوادث تاریخ را مرور و بررسی می‌کنیم حادثه‌ای عظبم‌تر از حادثه کربلا پیدا نمی‌کنیم و در کربلا وقتی دنبال واژه‌ها برای کنار هم قرار گرفتن در راستای توصیف عملکرد حضرت زینب(س) می‌گیردم کلماتی مثل ایثار، استقامت، شجاعت، بردباری و فداکاری معنا بخشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقارن پیدا کردن و نامگذاری شدن روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار یک افتخار مبارکی است، زیرا وقتی اوج ایثار را در رفتار حضرت زینب(س) می‌بینیم و جلوه‌گر می‌شود یقینا در رفتار یک پرستار هم که در سخت‌ترین شرایط به آلام و درد‌های یک بیمار توجه داشته و با رفتار و منش خود به آن آرامش می‌بخشد جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بایدانصاف داشت و از اقدامات مثبت تقدیر و از ضعف‌ها انقاد کرده، نباید صورت مسئله را نپوشانیم،  در این مدت هشت جلسه با وزیر بهداشت قبلی در راستای مشکلات پرستاری داشتیم، سعی کردیم اعتباراتی را که می‌توانیم برای بیمارستان ولیعصر(عج) کمک بگیریم و در بودجه 98 هم همه تلاش و همت خود را برای تحقق این امر گذاشته‌ایم، سال گذشته اعتبار ملی برای پروژه استان را براساس انتخاب استان قرار دادند که از نظر ما نخستین پروژه، پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) بود که انتخاب کردیم، 20 میلیارد تومان قدرت مانور ما بود که در آنجا انجام دادیم.

مقدسی ادامه داد: در دو و سه ماه گذشته هم با رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی  جلسه‌ای با رئیس بانک ملت برگزار و 50 میلیارد تومان هم تسهیلات دریافت کردیم که سود آن را دولت می‌دهد تا پروژه زودتر جمع شود، امیدواریم در بودجه 98 هم مبالغ مناسبی تزریق شود تا بتوانیم به یک جای روشنی برسیم.

وی بیان کرد: بازدیدی از خنداب داشتیم و خوشبختانه به همت همه مسئولان، بیمارستان این شهرستان تکمیل و افتتاح شد و روز‌به‌روز بر تجهیزات آن هم اضافه می‌شود، در این شهرستان نیروگاه قرار داد، 2 میلیارد تومان رئیس انرژی اتمی کشور تخصیص دادند که یک میلیارد تومان آن پرداخت و یک میلیارد دیگر هم پرداخت می‌شود، این مبلغ کمک به منطقه خنداب بود که به سمت بیمارستان خنداب هدایت شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: در کمیجان هم خیران و دولت قدم‌هایی را برداشته‌اند، نخستین اورژانس جاده‌ای و عشایری در آقداش افتتاح و مجهز شد، به دنبال این هستیم که بیمارستان ولیعصر(عج) یک بیمارستان آبرومندی شده و تمهیزات آن به روزتر شود و زمینه برای خدمات‌‌رسانی بیشتر و بهتر فراهم شود.

مقدسی خاطرنشان کرد: یک خیر ساخت بیمارستان زنان‌ و زایمان جدید 100 تخت‌خوابی را در محوطه بیمارستان امیرالمومنین(ع) شروع کرده، دولت هم کمک می‌کند، امیدواریم این بیمارستان هم زودتر به سرانجام برسد تا حوزه درمانی استان نسبت به تخت افزایش پیدا کند، بیمارستان‌ها شهرستان اراک مثل بیمارستان آیت‌الله طالقانی و امیرکبیر و غیره فرسوده‌ بوده و دچار مشکل هستند، قرار است مقابل بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی(ره) یک مرکز خدمات رفاهی و  تفریحی ساخته شود، نقشه و بودجه آن تهیه شده است.

وی تصریح کرد: کسی که به خدمت رسانی در این  مراکز و ساختمان‌ها معنا می‌بخشد پرستاران، پزشکان و دیگر کارکنان آن هستند، در واقعیت  سعی کردیم در طرح تحول سلامت بخش‌هایی دیده شود، ابتدای طرح انحرافی در میزان عملکرد و هزینه در سراسر کشور بود، انتقادات به این بخش‌ها بود، دو سال بعد از آن بهتر شد اما متاسفانه با افزایش تعهدات کارانه پرستاران پرداخت نشد، در مجلس شورایی اسلامی به جد دنبال این هستیم که این عقب ماندگی پرداخت یارانه‌ها زودتر انجام بگیرد.

اراک| اعتبار ناچیزی از مصوبات سفر هیئت دولت به بیمارستان ولیعصر اراک تخصیص داده شدپروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک قابلیت افتتاح برای سال آینده را داردتعهدات دولت برای ساخت بیمارستان ولیعصر اراک محقق نشده است‌

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با سرپرست کنونی وزارت بهداشت و درمان جلسه‌ای برگزار و تاکید کردیم که خط مقدم خدمات‌رسانی که پزشکان و پرستاران هستند را ناراضی نکنند، زیرا آنها هستند که به طرح تحول سلامت معنا می‌بخشند و در این طرح اثر گذار هستند، همه همت و توجه ما در مجلس شورای اسلامی این است که بتوانیم  در بودجه 98 مشکلات را برطرف کرده و بودجه مناسب در این زمینه قرار دهیم، هم اکنون جو مساعدی در مجلس وجود دارد.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟

نحوه مدیریت درآمدهای حاصل از صادرات نفت یکی از چالش‌های جدی بوده که در مقاطعی گریبانگیر اقتصاد ایران شده است. این درحالی است که برخی کشورها مانند نروژ به رغم وجود موهبت نفت، تجارب موفقیت‌آمیزی از مدیریت درآمدهای نفتی داشته‌اند که بررسی آن می‌تواند مفید باشد.

به گزارش اکوایران، بیماری هلندی یکی از عوارض درآمدهای نفتی است که به صورت افزایش درآمدهای نفت صادراتی برخی از کشورها، بیکاری و تورم تشدید می‌شود و ساختار تولید داخلی با آسیب مواجه می‌شود.

در گزارش‌های پیشین با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌ها به بررسی کانال‌های تسری بیماری هلندی به سیاست‌های پولی و ارزی در ایران پرداخته شد و به شکل اجمالی نحوه مقابله عربستان با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که سیستم درحال اجرا در عربستان، قابلیت اجرا شدن در ایران را به دلایلی همچون تورم بالا و شرایط تحریم ندارد.

نروژ کشور دیگریست که با موهبت منابع نفتی همراه بوده و با مدیریت مناسب ساختار و درآمدهای نفتی در مقابل نفرین منابع ایستادگی کرده است. بنظر می‌رسد نروژ پیشرفته‌ترین مدل برای استفاده بهینه از درآمدهای نفتی را اجرا کرده و به همین دلیل تجربه این کشور به شکل خلاصه مورد بررسی این گزارش است.

درآمدهای نفتی در نروژ چگونه به دست دولت می‌رسد؟

دولت نروژ بخش زیادی از درآمد نفتی خود را از طریق بخش خصوصی و با عنوان مالیات نفتی دریافت می‌کند. حدود ۷۸ درصد درآمدهای نفتی شرکت‌های خصوصی این کشور به دولت به شکل پول داخلی پرداخت می‌شود، به عبارت دیگر شرکت‌های خصوصی خود مسئول تبدیل ارز به پول داخلی هستند. این موضوع باعث شده تا بانک مرکزی دیگر به عنوان بازیگر اصلی بازار ارز عمل نکند و عملکرد بازار دچار اختلال نشود.

این درحالیست که بخشی از درآمدهای نفتی دولت به شکل مستقیم از فروش نفت توسط دولت به دست می‌آید. درآمدهای ارزی دولت از این ناحیه به صورت روزانه به حساب‌های واسطه در بانک مرکزی نروژ واریز می‌شود. درآمدهای فوق‌الذکر پس از این مقطع، در اختیار صندوق بازنشستگی دولت GPFG که وظیفه سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر را دارد، قرار میگیرد.

قاعده مالی دولت نروژ برای کسری بودجه غیرنفتی

دولت نروژ هرسال بخشی از کل بودجه را به عنوان کسری بودجه غیرنفتی در نظر می‌گیرد و به عبارتی حجم کسری بوده تابع یک قاعده مالی به شکل زیر است: به طور متوسط در طول زمان کسری غیرنفتی بودجه دولت مرکزی نباید از نرخ بهره حقیقی سرمایه موجود در سازمان GPFG (به شکل متوسط ۴ درصد) که وظیفه سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را به عهده دارد، بیشتر شود.

در حالت عادی کسری بودجه غیرنفتی دولت از درآمد نفتی غیرمستقیم که به کرون دریافت می‌شود، تامین می‌شود. هرساله سایر درآمدهای کرونی به حساب سازمان GPFG منتقل می‌شود.

به همین ترتیب مازاد ارز و کرون‌های حاصل از مالیات نفتی که به صندوق سرمایه‌گذاری خارجی دولت منتقل می‌شود، تاثیری بر حجم پایه پولی نروژ ندارد. همچنین تبدیل کرون‌های مازاد به ارز خارجی منجر به افزایش حقیقی نرخ ارز و افزایش قدرت رقابت تولیدات داخلی می‌شود.

استقلال بانک مرکزی نروژ در سیاست ارزی و پولی

با ذخیره منابع ارزی در سازمان GPFG و عملیات بانک مرکزی نروژ و فرآیند بودجه ریزی دولت، هم امکان سیاست‌گذاری پولی مستقل بر اساس هدفگذاری تورم وجود دارد و هیچ الزامی برای تبدیل درآمدهای نفتی به کرون وجود ندارد. در واقع بخشی از درآمدهای ارزی مطابق قاعده مالی مصرف شده و باقیمانده آن نیز از ترازنامه بانک مرکزی خارج می‌گردد.

همچنین با وجود اینکه کسری بودجه دولت سیاست‌های ارزی دولت را دچار محدودیت می‌کند اما با وجود قاعده مالی مشخص و پیشبینی‌پذیر بودن سیاست‌ها، امکان مدیریت بازار ارز برای بانک مرکزی نروژ فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد