Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:34:58 GMT

پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۶۷۱۴

وزیر دادگستری آلمان که از اعضای بلند پایه حزب سوسیال پیشنهاد برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت را مطرح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در آستانه رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت ، "کاترینا بارلی"، وزیر دادگستری آلمان و نامزد سوسیال دموکرات ها در انتخابات پارلمانی اروپا درباره یک برگزیت سخت هشدار داده و هر گونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره تاکید کرد که توافقی که مورد مذاکره قرار گرفته است یک نتیجه خوب است. مذاکرات مجدد در این باره از نظر محتوایی ممکن نیست و این توافق درست است. وی افزود هیچ چاره دیگری نیست که کشوری که اتحادیه اروپا را ترک می کند امتیازات عضویت در این اتحادیه را از دست بدهد.

بارلی همچنین از برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت در انگلیس سخن گفته و این راهکار را پیشنهاد داده و گفت: در اولین رای گیری درباره این مسئله در انگلیس عواقب برگزیت برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود.

وی این امیدواری را داد که "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس اکثریتی را برای رویکرد خود در قبال برگزیت در پارلمان دریافت کند. به گفته وی یک برگزیت سخت در هر صورت عواقب فاجعه باری برای انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا دارد.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه سابق آلمان هم در مقاله ای در روزنامه "تاگس اشپیگل" از همه احزاب و طرف ها درخواست کرد که همه اقدامات را انجام دهند تا انگلیس را به صورت تنگاتنگ تر در کنار اتحادیه اروپا نگه دارند.

وی تاکید کرد که برای این منظور باید بعد از تصمیم گیری درباره توافق برگزیت در پارلمان انگلیس همچنان با لندن مذاکره شود. این مذاکرات در همه جای اروپا و نه تنها در لندن باید انجام گیرد.

مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اروپا و لندن با نگرانی در انتظار رأی پارلمان انگلیس به این توافق هستند که البته امیدی به آن هم نمی‌رود.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

رهبران اتحادیه اروپا لندن را برای پذیرفتن توافق برگزیت تحت فشار قرار داده‌اند. اکثر رهبران اروپایی بر این مسئله تأکید کرده‌اند که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره برگزیت اتفاق نخواهد افتاد.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل این موارد است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

مجلس نمایندگان انگلیس در روز سه شنبه درباره توافق برگزیت رای گیری خواهد کرد. خروجی این رای گیری کاملا نامشخص است. "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس در ماه دسامبر رای گیری درباره این توافق در پارلمان کشورش را از ترس شکست آن به تعویق انداخت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: همه پرسی برگزیت آلمان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران

کمیسیون اروپا، از توافق کمک مالی یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان که قرار است به جلوگیری از افزایش پناهجویانی که از این کشور به مقصد اروپا عزیمت می‌کنند بیانجامد خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، به منظور جلوگیری از هجوم پناهجویان از سوریه که در حال حاضر در لبنان زندگی می کنند، کمیسیون اتحادیه اروپا به این کشور وعده کمک مالی به ارزش حدود یک میلیارد یورو را داده است. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته پس از گفتگو با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و نیکوس کریستودولیدیس، رئیس جمهور قبرس، در بیروت اعلام کرد که این پول از امسال تا سال 2027 در دسترس خواهد بود.

وی اعلام کرد که آنها روی همکاری خوب در جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با جرایم قاچاق حساب می کنند. به منظور حمایت از این کشور در مدیریت مهاجرت، اتحادیه اروپا متعهد شده است که مسیرهای قانونی به اروپا را باز نگه دارد و پناهندگان را از لبنان به اتحادیه اروپا اسکان دهد.

این پول همچنین برای حمایت از نیروهای مسلح لبنان و سایر نیروهای امنیتی استفاده خواهد شد. فون در لاین گفت: «این در درجه اول مربوط به ارائه تجهیزات و آموزش برای اداره مرز است. علاوه بر این، این کمک‌ها برای تقویت سیستم‌های بهداشتی، آموزشی و اجتماعی در لبنان در نظر گرفته شده است.

دولت قبرس به‌ویژه اخیراً از تعداد فزاینده پناهجویان سوری از لبنان انتقاد کرده و خواستار اقدام اتحادیه اروپا شد. حدود 4000 مهاجر از ابتدای سال شمارش شده است - در سه ماهه اول سال قبل تعدا آن ها تنها 78 نفر بودند.

اخیراً اتحادیه اروپا همچنین در راستای سیاست‌های ضد مهاجرت خود در ماه مارس قرارداد مشارکتی 7.4 میلیارد یورویی را با قاهره منعقد کرده است که بر اساس آن مصر در ازای دریافت کمک اتحادیه اروپا، مهاجرت غیرقانونی به سمت اروپا را محدود خواهد کرد. مدل‌های این توافق، توافق‌های بحث برانگیز مهاجرت و اقتصادی با ترکیه و اخیراً با تونس و موریتانی است. انتقادهای شدیدی از سوی سازمان‌های پناهجویان به این گونه توافقات اتحادیه اروپا وجود دارد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین وعده داد که به چگونگی کارآمد کردن کمک اتحادیه اروپا از جمله با تسهیل رویکرد ساختارمندتر برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری توجه کند.

لبنان حدود 210 هزار فلسطینی و 1.5 میلیون آواره سوری را در خود جای داده است. این موضوع این نگرانی را به وجود می‌آورد که بی‌ثباتی در منطقه سبب شود موجی از مهاجران از طریق جزیره قبرس به سمت اروپا راه بیفتد.

کریستودولیدس، رئیس‌جمهوری قبرس از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است که ارزیابی مجدد مناطق به اصطلاح امن در سوریه را به منظور تسهیل بازگشت مهاجران و پناهندگان بررسی کنند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان روز پنجشنبه با تشکر از کریستودولیدس برای میانجیگری در این توافق، اذعان کرد: «مشکلاتی که در مرز قبرس مشاهده می‌شود تنها یک نمونه از اتفاقاتی است که در صورت عدم رسیدگی به این مشکل ممکن است رخ دهد».

مفقود شدن بیش از 50 هزار پناهنده خردسال در اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت