Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اقتصاددانها هشدار داده‌اند تعطیلی بخش هایی از دولت آمریکا می‌تواند رشد اشتغال را تا 500000 نفر در ماه ژانویه پایین بیاورد و نرخ بیکاری را تا 4 درصد بالا ببرد، مگر اینکه این مسئله تا قبل از جمعه آینده  پایان یابد.

800 هزار کارمند دولت در روز جمعه اولین دستمزد خود را دریافت نکردند. تعطیلی دولت آمریکا در 22 دسامبر پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ از کنگره درخواست کرد در سال جاری 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک در اختیار او قرار دهد .

در ماه جاری، از 6 تا 19 ژانویه، حدود 380 هزار کارگر به مرخصی رفته اند و برخی بدون حقوق کار می کنند .

یک اقتصاددان ارشد آمریکا در نیویورک گفت:« اگر دولت پس از 19 ژانویه، همچنان تعطیل باشد، آن وقت کارگرانی که به مرخصی رفته‌اند حقوقی دریافت نمی کنند. بنابراین احتمالا افت بیشتری در گزارش لیست حقوق بگیران خواهیم داشت،شاید 500 هزار تا 600 هزار» .

این یعنی اولین سقوط ماهانه اشتغال از سپتامبر 2010 و قطع روند 99 ماهه افزایش اشتغال. ولی اگر کنگره تصمیم بگیرد حقوق کارمندان را مانند گذشته پرداخت کند، آن وقت هنوز هم شاغل حساب می شوند . کنگره این کار را طی تعطیلی دولت در سال 2003 انجام داده بود .

اقتصاد آمریکا 312 هزار شغل در دسامبر ایجاد کرد که بیشترین تعداد طی ده ماه بود. ترامپ تقویت بازار کار را یکی از دستاوردهای بزرگ خود می‌داند. تعطیلی دولت که طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ آمریکاست، می تواند نرخ بیکاری را در ژانویه بالا ببرد .

کارگرانی که به مرخصی رفته اند هم جزو بیکاران حساب می شوند. دانیل سیلور یک اقتصاددان در جی پی مورگان گفت:« این کارگران 0.2 درصد نیروی کار فعلی را تشکیل می دهند بنابراین افزایش بیکاری در نتیجه تعطیلی دولت می‌تواند 0.2 درصد به نرخ بیکاری در ژانویه اضافه کند» .

اقتصاددانان همچنین نگرانند که طولانی شدن تعطیلی دولت به تجارت و اعتماد مشتریان هم لطمه بزند .

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت آمریکا رشد بیکاری دولت دستمزد دلار مکزیک حقوق نیویورک اشتغال بازار کار نیروی کار تجارت نرخ بیکاری تعطیلی دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند