Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های سابق و فعلی دولت آمریکا نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور جزئیات دیدارها با همتای روس خود ولادیمیر پوتین را از مسئولان ارشد ایالات متحده پنهان کرده است.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از واشنگتن پست، سوابق و مستندات دقیقی در مورد پنج ملاقات ترامپ و پوتین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا در یکی از دیدارها یادداشت هایی را از مترجم دریافت کرده و به او دستور داده بود که درباره آن ملاقات با مقام های دولتی صحبتی نکند.
یکی از دیدارهایی که واشنگتن پست به آن توجه داشته ملاقات سال 2017 ترامپ و پوتین در هامبورگ آلمان است. در پی آن دیدار، یک مشاور کاخ سفید و یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا خواستار کسب اطلاعات بیشتری نسبت به متن رسمی که از دیدار انتشار یافت، شده بودند.
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا گفته که در آن دیدار حضور داشته است اما از بیان جزئیات آن خودداری کرد.
رسانه ها و مقام های آمریکایی ترامپ را به دلیل روابطش با روس ها مورد انتقاد قرار داده اند. «رابرت مولر» بازپرس ویژه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تحقیق می کند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند که هکرهای روسی با هدف کمک به پیروزی انتخاباتی ترامپ، به سامانه ایمیل های حزب دموکرات و نامزد آنها یعنی هیلاری کلینتون حمله کردند.
این درحالی است که روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی عنوان کرد: اف.بی.آی تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا ترامپ شخصا به طور مخفیانه در راستای منافع روسیه فعالیت داشته، آغاز کرده است.
هنوز هیچ مدرکی به صورت علنی در رابطه با ارتباط مخفیانه احتمالی ترامپ با روسیه منتشر نشده و مقامات اف.بی.آی نیز از اظهارنظر در این رابطه امتناع می کنند.
شبک**9423**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین


پوتین و کیم جونگ اون
به گزارش همشهری‌آنلاین، در ادامه روابط گرم کره شمالی با روسیه، رهبر کره شمالی روز چهارشنبه انتخاب مجدد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، پیام تبریکی به ولادیمیر پوتین برای آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری ارسال کرده است.پوتین پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را از سه شنبه آغاز کرد .

رهبر کره شمالی در این پیام یک بار دیگر به پوتین به گرمی تبریک گفت و برای او و مردم روسیه آرزوی موفقیت کرد. این در حالی است که آمریکا و غرب بارها روسیه را به واردات سلاح از کره شمالی در بحبوحه نبرد این کشور با اوکراین متهم کرده‌اند. این نامه از طریق سفارت روسیه در پیونگ یانگ تحویل داده شده است.

این دومین پیام تبریک کیم برای انتخاب مجدد پوتین بود.

در ماه مارس، کیم نامه‌ای ارسال کرد که در آن قول داده بود دوران جدیدی از دوستی کره شمالی و روسیه را مطابق با مقتضیات زمان به راه بیندازد .

روابط کره شمالی و روسیه در پی نشست نادر سران آنها در ماه سپتامبر به طور قابل توجهی عمیق‌تر شده است. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز چهارشنبه آغاز به کار «ولادیمیر پوتین» به عنوان رئیس جمهور روسیه را تبریک گفت.

«لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به پیام تبریک « شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به پوتین گفت: «چین به پوتین برای تحلیف وی تبریک گفته است.» لین گفت که روابط چین و روسیه تحت هدایت راهبردی دو رهبر سالم باقی مانده است.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است