Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:23:24 GMT

پمپئو: درباره کردها با ترکیه به توافق می رسیم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۷۴۸۲

پمپئو: درباره کردها با ترکیه به توافق می رسیم

تهران – ایرنا – 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا و ترکیه توانایی رسیدن به توافقی که از شبه نظامیان کرد سوریه دفاع کند را دارند.

به گزارش خبرگزاری اسکای نیوز عربی ، پمپئو با 'مولود چاووش اوغلو' همتای ترکیه ای خود در این باره گفت وگو کرد و گفت که چنین توافقی احتمالا انجام و عملی خواهد شد.
وی اضافه کرد: این توافق می تواند به ترک ها امکان دفاع از کشورشان را بدهد و همزمان به کردها که خطری برای ترکیه به شمار نمی روند تعرضی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پمپئو ابراز خوشبینی کرد که کردهایی که در کنار آمریکا در سوریه با داعش مبارزه کرده اند به خاطر تهدیدهای 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه که آن ها را تروریست خوانده است، مورد تعرض قرار نگیرند.
وی بیان کرد: ما حق ملت ترکیه و اردوغان برای دفاع از کشورشان در برابر تروریست ها را به رسمیت می شناسیم ولی می دانیم که آن ها (کردهای سوریه) تروریست نیستند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: ما اطمینان داریم که می توانیم به نتیجه ای برسیم که هم ترکیه را از تهدیدهای تروریستی مصون بدارد و هم آسیب و ضرری متوجه کسانی نکند که خطری برای ترکیه ندارند.
روز سه شنبه (18 دی) تور هشت روزه وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه آغاز شد. در جریان این سفر ، هشت کشور این منطقه شامل اردن، مصر، امارات، بحرین، قطر، عربستان، عمان و کویت هدف گذاری شده اند.
شبک**6116**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزيرخارجه آمريكا پمپئو كردهاي سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند