Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:03:49 GMT

انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۸۳۲۲

انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

خبرگزاري آريا -

کاندوم و انواع کاندوم
کاندوم چيست؟
کاندوم به عنوان يک وسيله پيشگيري از بارداري راه عبور عفونت ها را در زمان نزديکي جنسي مسدود مي کند همچنين جزء يکي از روشهاي جلوگيري از بارداري است که مانع از رسيدن اسپرم ها به رحم مي شود.
کاندوم پوشش پلاستيکي نرمي است که قابليت ارتجاعي زيادي دارد و توسط مرد هنگام نزديکي استفاده مي شود به اين صورت که قبل از شروع نزديکي بر روي آلت تناسلي در حالت نعوض Erection) ) کشيده شده و بدين ترتيب از ريخته شدن مايع مني که حاوي اسپرم ( سلول هاي جنسي مرد) است به داخل دستگاه تناسلي زن (واژن و رحم) جلوگيري مي کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسي زن) ترکيب شود حاملگي رخ مي دهد و کاندوم از اين امر جلوگيري مي کند.
انواع کاندوم
انواع کاندوم-کاندوم ها در دو نوع مردانه و زنانه وجود دارند. کاندوم ها يکسان و يک اندازه نيستند و از نظر اندازه ٬ ضخامت ٬ وجود ماده اسپرم کش ويا ماده نرم کننده (لوبريکنت) متفاوت مي باشند و برخي از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند . کاندوم هاي محتوي ماده اسپرم کش موثرتر از انواع بدون اسپرم کش هستند . لوبريکانت ها يي که در کاندوم استفاده مي شود بايد برپايه آب (Water based) باشند نه پايه روغن(Oil based) در غير اين صورت ممکن است به لاتکس کاندوم آسيب بزنند و باعث پارگي کاندوم شوند.
کاندوم ها در رنگ ها و طرح هاي مختلف ساخته و در بسته هاي کوچک بسته بندي مي شود . 50 ميليون مرد در دنيا از کاندوم استفاده مي کنند و بيشترين کشوري که از کاندوم براي جلوگيري از بارداري استفاده مي کند ژاپن مي باشد.درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود 3 درصد است ولي اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا 14 درصد نيز ممکن است شکست داشته باشد.اما بطور متوسط ميران شکست ان 10 درصد است . البته بايد توجه داشت که در بيشتر روشهاي پيشگيرياز بارداري ميزان شکست در سال اول استفاده بيشتر است.
نحوه استفاده از کاندوم مردانه:
نحوه استفاده از کاندوم مردانه-هر بسته کاندوم را بايد در همان زماني که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده بايد کاندوم را با کمي باد کردن (فوت کردن) کنترل کرد که سوراخ و يا پاره نباشد.هنگام مصرف بايد دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره يا سوراخ نشود.از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نيز مقداري اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت بايد کاندوم روي آلت تناسلي در حال نعوض کشيده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگي وجود خواهد داشت .هنگام استفاده از کاندوم بايد فضاي خالي انتهاي آن را جهت تخليه هوا فشار داد سپس کاندوم را بايد به طريقي روي آلت تناسلي کشيد که اين فضاي خالي گوچک در انتهاي ان باقي بماند تا به هنگام انزال مايع مني در اين فضا جمع شده و از ريخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلي زن جلوگيري شود.بنابراين نوک آن تا انتها نبايد کشيده شود.کاندوم بايد تمام طول آلت تناسلي را تا قاعده آن بپوشاند.اين کار از نشت مايع مني به داخل دستگاه تناسلي زن جلوگيري مي کند.
در صورت احساس پارگي يا سوراخ شدگي کاندوم هنگام نزديکي بلافاصله بايد آلت تناسلي به همراه کاندوم خارج شده و از يک کاندوم جديد استفاده شود.
بلافاصله پس از انزال در حالي که آلت تناسلي هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روي ان مي بايست از دستگاه تناسلي زن خارج شود.جهت جلوگيري از سر خوردن کاندوم بايد در حالي که با دست کاندوم روي آلت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گيرد.بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمينان از اينکه کاندوم سوراخ نشده است بايد درون انرا از آب پر نمود.و در صورت سوراخ يا پاره شدن کاندوم بايد از روش اورژانسي پيشگيري از بارداري استفاده نمود.
حساسيت به لاتکس:
جهت افراد حساس٬ کاندومي هيپوآلرژنيک از الاستومر ترموپلاستيک صناعي و نوع ديگري که از پلي اورتان است موجود مي باشد که هر دو عليه STD محافظت مي کنند.دومي شانس پارگي به مراتب بيشتري نسبت به جنس لاتکس دارد (4/8% در مقابل 2/3%) . کاندوم هاي ساخته شده از غشاهاي طبيعي مثل روده گوساله در مقابل STD محافظ نيستند.

کاندوم و انواع کاندوم
مزاياي استفاده از کاندوم:
1.کاندوم براي جلوگيري از بيماري هاي مقاربتي مانند : سيفليس ٬ سوزاک ٬ ايدز ٬ هپاتيت ٬ هرپس ٬ عفونت هاي گنوره ٬ تريکومونا ٬ کلاميديا و …مفيد است.
2.در مرداني که دچار انزال زودرس(Premature Ejaculation) هستند و تحريک پذيري زيادي دارند کاندوم موثر است زيرا تحريک پذيري را کمي به تاخير مي اندازد و حساسيت سر پنيس را کم مي کند و موجب تاخير در انزال و حفظ نعوض مي شود .
3.در صورت وجود حساسيت زن نسبت به مايع مني مرد کاندوم روش مناسبي است.
4. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرويکس) را کاهش مي دهد که به علت مسدود کردن انتقال HPV مي باشد .
5.در تمامي آقايان با هر شرايط سني کاندوم قابل استفاده مي باشد.
6.کاندوم از جمله کالاهاي ارزان مي باشد و دسترسي به آن آسان است.
7.گاهي مردان قدرت حفظ آلت تناسلي را براي ادامه نزديکي ندارند . براي مثال در افراد پير يا کساني که اعمال جراحي در قسمت تحتاني شکم داشته اند با استفاده از کاندوم در اين افراد قسمت حلقه اي انتهاي کاندوم به صورت يک تورنيکه ضعيف اثر مي کند و مي تواند به حفظ نعوظ کمک کند.
8. گاهي بعضي از مردان يا زنان به واسطه مسائل خاص تمايل به تماس مستقيم آلت با مخاط واژن را ندارند.کاندوم مي تواند راه حلي براي اينگونه مسائل باشد.
معايب استفاده از کاندوم :
1. کاندوم يکبار مصرف است.
2. دائمي نيست و نياز به تکرار دارد.
3.کاندوم ممکن است در برخي افراد ايجاد حساسيت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدي کند
4. براي استفاده از کاندوم بايد تجربه داشت تا خارج نشود.
5. ممکن است کاندوم در حين عمل مقاربت پاره شود .
نکات مهمي که در هنگام استفاده از کاندوم بايد در نظر داشته باشيد :
-کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداري نماييد تا لاتکس کاندوم خاصيت خود را از دست ندهد و با نزديکي پاره نشود.
-از هر کاندوم يکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خود داري نماييد زيرا در اين صورت احتمال حاملگي افزايش مي يابد.
-قبل از مصرف کاندوم به تاريخ انقضاي آن توجه نماييد و از مصرف کاندوم هاي تاريخ گذشته و يا کاندوم هايي که چسبناک و يا شکننده ان خودداري نماييد.
-پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر يک قطعه کاغذ باطله پيچيده و در کيسه زباله بيندازيد.
-براي نرم کردن کاندوم از روغن ٬ وازلين و يا مواد مشابه استفاده نکنيد زيرا اين مواد به کاندوم آسيب رسانده و باعث خراب شدن ان مي شوند.در اين صورت احتمال حاملگي با کاندوم افزايش مي يابد .
-هر چند اين روش پيشگيري از بارداري روش موثري است ولي احتمال حاملگي با ان از قرص بيشتر است .
کاندوم زنانه (Vaginal pouch):
کاندوم زنانه-تنها نوع کاندوم زنانه موجود در بازار به نام FC به فروش ميرسد.غلافي از جنس پلي اورتان است که در هر انتهاي خود حلقه اي قابل انعطاف دارد.حلقه باز کاندوم زنان بيرون واژن باقي مي ماند و حلقه داخلي بسته و مثل ديافراگم زير سمفيز قرار مي گيرد. اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بيماري هاي جنسي نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ويروس هاي ايدز ٬ سيتومگالوويروس و هپاتيت B غير قابل نفوذ است . شانس جابجايي و ليز خوردن آن کمتر از کاندوم مردانه است (3% در مقابل 8-3%) اما متاسفانه ميزان حاملگي با آن بيشتر از کاندوم مردانه است.
منبع:medicalpdf.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳٫۴۶۰٫۳۰۰ تومان رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۲۳۲۵ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه طرح جدید به ۴۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۴. هر عدد سکه طرح قدیم به ۳۸٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۲۳٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۵٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۷٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۴۴۵,۸۸۷ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو به ۴۷۹,۸۲۸ ریال و قیمت هر درهم به ۱۲۱,۳۶۴ ریال رسید.

کد خبر 750606

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • نحوه ساخت آب‌نما با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • نحوه عمل لازک چشم + فیلم
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید